חזה עוף ברוטב עגבניות של דודה שושנה

חזה עוף ברוטב עגבניות

חזה עוף ברוטב עגבניות

דודה שושנה בילתה כמה שנים באיטליה עת בעלה למד רפואה. היא חזרה משם דוברת איטלקית ומלאה מתכונים מארץ המגף. ממנה למדתי לבשל ספגטי בולונז ושפסטה לא שוטפים במים אחרי הבישול.  זה אחד המתכונים שלה שתמיד מצליח ואמא שלי ואני מאוד אוהבות להכין אותו.

P1020952

זה מתכון שמאוד נוח להכין מראש, בסיר גדול ושטוח (או מחבת גדולה עם מכסה). הקצב שלי פורס את השניצלים לפרוסות קטנות ודקות. באופן יחסי זה גם מתכון דיאטטי.

P1020956

אני נוהגת לטגן את החזות במעט מאוד שמן במחבת עם דפנות גבוהות ואז מכינה את הרוטב באותה מחבת.

P1020960

השאריות של הקמח מסמיכות את הרוטב. לפעמים אני מוסיפה גם קצת יין לבן להשבחת הטעם.

P1020961

כק"ג פרוסות חזה עוף (שניצל)

קמח לטבילה
מלח פלפל
שמן לטיגון

לרוטב:

כף שמן זית
קופסה גדולה (800 גרם) עגבניות מרוסקות
קופסה רסק עגבניות
מלח, פלפל, פפריקה מתוקה
אורגנו

מקמחים את החזות ומתבלים במלח ופלפל. מטגנים היטב משני הצדדים ומניחים בצד.

בסיר רחב ושטוח, או מחבת גדולה שיש לה מכסה, מחממים  שמן זית, מוסיפים את העגבניות, הרסק והתבלינים. שמים את החזות המטוגנים בתוך הרוטב, ומפזרים אורגנו מלמעלה. אפשר להוסיף קצת מים אם החזות לא מכוסים ברוטב. מכסים, מביאים לרתיחה, מבשלים על אש קטנה כרבע שעה וזה מוכן.

להשאיר תגובה

