לחמניות מדהימות

לחמניות מדהימות

לחמניות מדהימות

אני מגדלת במקרר שאור. זה התחיל בארוחת צהריים עם חברה לעבודה שסיפרה לי על לחם השאור המופלא שהיא מכינה. בנדיבותה היא הביאה לי כוס ואני טיפחתי והוספתי קמח ומים. עשיתי כמה נסיונות של לחם שאור. חלק מהנסיונות הצליחו בערך וחלק הלכו ישר לפח. בכל אופן, לא ממש הצלחתי עם השאור אבל המשכתי לטפח אותו במקרר. לפני כמה שבועות החברה שלחה לי קישור של בלוג בתפוז וכתבה לי שהמתכון נהדר.

בצק אחרי תפיחה

בצק אחרי תפיחה

אז ניסיתי. לטעמי היה נהדר, אבל הילדים שלי לא אוהבים את הטעם של השאור.  אז החלטתי לעבד את המתכון ולהכין אותו בלי שאור, רק עם שמרים. היתה הצלחה אדירה.

לפני שנכנסות לתנור

לפני שנכנסות לתנור

המצרכים:

600 מ"ל מים פושרים
1 ק"ג קמח לחם (אני השתמשתי בשטיבל 2)
45 גרם חמאה
3 כפות סוכר
2כפיות מלח
20 גרם שמרים יבשים
חלמון ביצה מעורבב עם קצת חלב לבירוש
קצח, מלח גס, שומשום לפיזור מעל

ממיסים את החמאה במיקרו ומוסיפים לה את המלח והסוכר, מערבבים היטב. שופכים לקערת המערבל חצי מכמות המים וכוס קמח ומערבלים היטב. מוסיפים תוך כדי ערבול את השמרים היבשים, את החמאה ואת יתרת המים. מחליפים את המערבל בוו לישה ומוסיפים בהדרגה את הקמח. בעיקרון צריך להתקבל כדור גמיש ורך שאינו נדבק. שמים את הכדור בקערה משומנת ומפזרים מעט קמח מלמעלה. מכסים במגבת ומניחים להתפחה עד שהבצק מכפיל את נפחו (אצלי לקח שעה).

נותנים לבצק אגרוף ולשים אותו מעט עד שכל האויר יוצא. לוקחים מהבצק כדורים בגודל ביצה, מגלגלים אותם לנחש ויוצרים לחמניות. מניחים את הלחמניות במרחק סביר זו מזו ומעמידים להתפחה לעוד כעשרים דקות. בינתיים מחממים תנור לחום של 220 מעלות.

לפני שמכניסים לתנור, מברישים בחלמון מעורבב עם חלב ומפזרים מלמעלה קצח, מלח או שומשום. אופים כ-15 דקות עד שהלחמניות מזהיבות. אפשר להקפיא אותן למרות שאצלי לא נשאר כמעט, וגם אלה שנשארו, נשמרו מצויין בשקית סגורה עד למחרת בצהריים.

לחמניות

לחמניות

להשאיר תגובה

