עוגת גבינה עם שוקולד לבן קפה ובישקוטים

עוגת גבינה, שוקולד לבן, קפה וקלואה עם בישקוטים תוצרת בית

עוגת גבינה, שוקולד לבן, קפה וקלואה עם בישקוטים תוצרת בית

אתגרים מוציאים את הטוב שבי, אם כי אני מכירה כמה שיטענו אחרת. לא הייתי בטוחה שאני מסתפקת בקרם-שוקו-קפה-בשמנת לאתגר של מנטקה, והיה לי חשק לעוגת גבינה. וכיוון שאני לא מפסיקה לקרוא בלוגים של אוכל בזמן האחרון, אז נכנס לי לראש שאני מכינה בישקוטים בעצמי. החיפוש אחרי בישקוטים באינטרנט, העלה בעיקר ביסקוטי, אותן עוגיות קשות וטעימות שהאיטלקים כמדומני, שותים עם קפה. והמתכונים שכן מצאתי לא היו תמימי דעים לגבי דרך ההכנה. כשאני מחפשת מתכון באינטרנט, משהו שלא הכנתי בעבר, אני  מדללת את דעת המיעוט ואחר כך בוחרת את זה שנראה לי הכי ברור, צלול והגיוני (רואת חשבון, אתם מבינים).

בישקוטים לפני אפיה

בישקוטים לפני אפיה

כאן לא היו הרבה אפשרויות ולכן הלכתי על זה שהופיע בעל השולחן, של קרין גורן. אני מניחה שאם הייתי קוראת בלוגים באנגלית, הייתי מוצאת יותר אבל אין לי כח לתרגם קאפס (Cups) למידות שלנו, ובדרך כלל המשקל אינו בגרמים, ולמה הם מודדים חמאה בכוסות?

בישקוטים אחרי אפיה

בישקוטים אחרי אפיה

את מילוי הגבינה הכנתי על פי מתכון שאני משתמשת בו כבר שנים ובמחברת הבישול המוכתמת שלי כתוב "עוגת גבינה של כרמי".

עוגת גבינה ובישקוטים תוצרת בית

עוגת גבינה ובישקוטים תוצרת בית

גנאש השוקולד הלבן, זה כבר עניין של יצירתיות שנובעת מאתגר הקפה. שוקולד לבן, שמנת מתוקה, אספרסו וקלואה.

קלואה וקפה

קלואה וקפה

שמנת, שוקולד לבן, קלואה וקפה

שמנת, שוקולד לבן, קלואה וקפה

הכנתי קודם כל את הבישקוטים. ציירתי על נייר אפיה עיגול בקוטר 20 בעזרת הרינג שבו עמדתי להשתמש. בישקוטים זה בעצם עוגת ספוג שמזלפים ממנה אצבעות. אני חששתי קצת מענין האצבעות, כי אני לא אוהבת לעבוד קשה ולא ידעתי אם אצליח לזלף אצבעות שוות בלי לצייר אותן,  אז החלטתי לזלף עיגולים. יש לי יד יציבה (עדיין) והם יצאו יפים ואחידים. לפני העיגולים כמובן מילאתי את העיגול ומסביבו את העיגולים הקטנים. סתם בשביל הנסיון זילפתי גם כמה אצבעות ויצא לא מאוד דומה לבישקוטים מהחנות אבל לא לגמרי רע.

בישקוטים לפני אפיה

בישקוטים לפני אפיה

נתתי לבישקוטים להתקרר ואז הכנתי את מילוי הגבינה. עכשיו סידרתי את תחתית הבישקוטים בתחתית הרינג והרטבתי אותו בקפה בעזרת מברשת. מסביב לרינג סידרתי את עיגולי הבישקוטים לאחר שהרטבתי את צידם השטוח בקפה מה שעזר להם להדבק לרינג. שפכתי פנימה את תערובת הגבינה ושלחתי את כל העסק לנוח במקרר.

הכנתי את גנאש השוקולד הלבן עם הקפה והליקר וגם אותו שלחתי לנוח ליד העוגה.

עברו ארבע שעות, שבמהלכן קראתי, צפיתי בטלויזיה ואפילו ישנתי.  עכשיו הקצפתי את הגנאש וזילפתי פרחים מעל פני העוגה. מלמעלה גירדתי קצת שוקולד, אם כי יכולתי לפזר קקאו אבל זה הזכיר לי טירמיסו וזה לא מה שרציתי.

עוגת גבינה, שוקולד לבן, קפה וקלואה עם בישקוטים תוצרת בית

עוגת גבינה, שוקולד לבן, קפה וקלואה עם בישקוטים תוצרת בית

הפרוסה שבצילום נחתכה מיד לאחר הכנת העוגה. היא היתה טעימה. אבל כמו כל דבר עם ג'לטין למחרת היא היתה יותר טעימה. עוגת הגבינה היתה רגילה אבל צירוף שלה עם הגנאש הפך אותה למיוחדת. ולא רק אני אמרתי.

עוגת גבינה, שוקולד לבן, קפה וקלואה עם בישקוטים תוצרת בית

עוגת גבינה, שוקולד לבן, קפה וקלואה עם בישקוטים תוצרת בית

המצרכים:

בישקוטים:
4 ביצים מופרדות
120 גרם (2/3 כוס) סוכר
130 גרם (כוס פחות כף) קמח

מילוי גבינה:
10
גרם ג'לטין
50
 גרם מים
500 גרם (2 גביעים) גבינה לבנה 9%
250 מ"ל (מיכל)שמנת מתוקה
200 גרם (1 כוס) סוכר
כפית תמצית וניל

גנאש שוקולד לבן וקפה:
250 מ"ל (מיכל)שמנת מתוקה
100 גרם שוקולד לבן
2 כפות אספרסו או כפית נס קפה עם 2 כפות מים רותחים
כף ליקר קלואה (או ליקר אחר בטעם קפה)

כוס אספרסו או חצי כוס מים עם נס קפה לטבילת הבישקוטים.

תבנית גדולה להכנת הבישקוטים ותבנית עגולה בקוטר 20 עם דפנות גבוהות להרכבת העוגה.

אופן ההכנה:

1.       מתחילים בבהכנת הבישקוטים.
2.       מקציפים  חלבונים עם סוכר. טורפים את החלמונים ומקפלים לתוך הקצף. מוסיפים את הקמח ומערבבים בתנועות קיפול.
3.       מציירים על נייר אפיה עיגול בקוטר 20 ס"מ והופכים אותו על תבנית.
4.       מזלפים על העיגול שכבה דקה של התערובת, ולאחר מכם מזלפים על שאר הדף עיגולים בקוטר של כ-4 סנטימטר.
          ואופים 8-10 דקות בחום בינוני, 185מעלות.
5.       מצננים ושומרים בקופסא סגורה עד להרכבה.
6.       גנאש שוקולד לבן קפה: ממיסים שוקולד לבן עם שמנת במיקרו, מוסיפים את הקפה והליקר ומערבבים היטב.
מצננים לפחות 4 שעות במקרר.
7.       מילוי הגבינה: מערבבים מים וג'לטין ומניחים להספג כרבע שעה.
8.       מקציפים שמנת מתוקה עם סוכר לקציפה רכה ואז מורידים את מהירות המערבל ומוסיפים את הגבינה בהדרגה.
מוסיפים את תמצית הוניל.
9.       את הג'לטין שהתקשה בינתיים ממיסים מספר שניות במיקרו ומערבבים אותו לתערובת הגבינה.
10.   הרכבת העוגה: מסדרים את בסיס הבישקוטים העגול בתוך התבנית העגולה ומורחים בנוזל קפה בעזרת מברשת.
11.   מסדרים בישקוטים טבולים בקפה מסביב לדפנות התבנית ושופכים פנימה את תערובת הגבינה.
12.   מניחים לצינון במקרר, ליד תערובת הגנאש. לאחר שהתערובת מתייצבת, לפחות ארבע שעות במקרר,
מקציפים את הגנאש ומזלפים מעל הגבינה פרחי שוקולד לבן וקפה. אפשר לעטר בגרידת שוקולד מריר או אבקת קקאו
13.   מצננים את העוגה לפחות עוד 4 שעות לפני שמגישים אותה.

Cheesecake, white chocolate, coffee and Kahlua and homemade sponge fingers

עוגת גבינה, שוקולד לבן, קפה וקלואה עם בישקוטים תוצרת בית

2 מחשבות על “עוגת גבינה עם שוקולד לבן קפה ובישקוטים

  1. לדעתי את לא רק אופה נפלא יש לך כישרון התבטאות ניפלא את בהחלט יכולה להיות גם סופרת . נהנתי מאוד לקרוא את ההקדמה שלך לפני המתכון , כל הכבוד את אי הגיב:

    התגובה למעלה והשם שלי תיקי רוס

להשאיר תגובה

