קאפקייקס שוקולד ודובדבנים בקלי קלות

עליתי 800 גרם בגללך, אומרת לי מנהלת הקבלה בבית החולים.

בגללי? אני עושה קול תמה אבל מחייכת באושר גדול.

חמאה וסוכר

חמאה וסוכר

היום לא הבאת כלום, נכון? היא אומרת.

ברור שהבאתי, אני מוציאה את הקופסה עם הכיבוד להיום.

מוסיפים ביצים

מוסיפים ביצים

אוף איתך, אבל תגידי, יש איזה מתכון למאותגרת אפיה כמוני, משהו קל שבכל זאת יגרום לאנשים להגיד וואו.

ברור שיש, אני עונה והראש שלי מתחיל לחשוב כשהיא מוסיפה, אבל קטנים, כאלה, קאפקייקס.

וקקאו

וקקאו

ויש לך תבנית מתאימה? אני שואלת.

צריך תבנית? היא שואלת.

מסדרים עטרות בתבנית

מסדרים עטרות בתבנית

טוב, לא חייבים, אפשר לקנות עטרות נייר עבות, כאלה שאפשר להעמיד בתבנית התנור ולא צריך בשבילן תבנית שקעים.

ממלאים

ממלאים

אז הלכתי הביתה ובדרך קניתי עטרות קרטון, כאלה שיכולות לעמוד בתבנית, בוורוד פסים ונקודות וגם פרחים. כשהגעתי הכנתי קאפקייקס, צילמתי והכנתי קופסה להביא למחרת יחד עם המתכון, כי המתכון באמת קלי קלות, אבל הוא גם היה צריך להיות ממש טעים במיוחד למבקשת.

אופים

אופים

כשהכנתי את הקופסאות, הבן שלי בא ולקח אחד. אחרי חמש דקות הוא חזר ולקח עוד אחד. תשאירי לי כמה, הוא ביקש. יותר מכמה…

נועצים דובדבנים

נועצים דובדבנים

למחרת, כשהגעתי, אמרתי: הבאתי את המתכון, שתטעמי אותו. וזה באמת קל להכין? היא שאלה.

לגמרי. הגעתי הביתה בשמונה, בעשר הייתי כבר אחרי (וזה בגלל שאני אחראית וזכרתי להכין את השמנת עם השוקולד הלבן בבוקר). אחר כך קיבלתי "תלונה" שזה טעים והיא כבר אכלה שניים.

מכסים בשוקולד

מכסים בשוקולד

מעטרים בקצפת שוקולד לבן

מעטרים בקצפת שוקולד לבן

המצרכים:

¼ 1 כוס קמח רגיל
¾ כוס קקאו
1 כפית אבקת אפיה
קורט מלח
100 גרם חמאה רכה
1 כוס סוכר לבן
½ כוס סוכר חום
2 ביצים
1 כפית תמצית וניל
2 גביעי יוגורט (של 200 גרם כל אחד)
2 שמנת מתוקה
100 גרם שוקולד מריר
150 גרם שוקולד לבן
דובדבני אמרנה בסירופ

אופן ההכנה:

שוברים את השוקולד הלבן לקוביות בקערה חסינת חום. מחממים ½ 1 מיכל שמנת מתוקה ושופכים על השוקולד, מערבבים היטב עד להמסה ומצננים. מכסים ומאפסנים במקרר לארבע שעות לפחות.

מחממים תנור ל175 מעלות. במיקסר (או ביד חזקה) מקרימים חמאה עם סוכר, מוסיפים את הביצים ואת תמצית הוניל. מנפים יחד את כל היבשים ומכניסים לסירוגין למיקסר עם היוגורט. מחלקים את התערובת בעטרות נייר. נוח לעשות זאת עם כף כדורי גלידה. מהכמות יוצאים כ-25 קאפקייקס.

אופים 20-25 דקות, בודקים בעזרת גפרור שהתערובת אפויה. נזהרים לא לאפות יותר מידי. הגפרור צריך לצאת עם פירורים עליו אבל לא עם תערובת רטובה.

בזמן שהקאפקייקס בתנור מכינים את רוטב השוקולד. שוברים את השוקולד המריר לקוביות, מחממים את יתרת מיכל השמנת (חצי מיכל) ושופכים על השוקולד. מערבבים היטב לתערובת חלקה.

מיד בתום האפיה מוציאים את הקאפקייקס מהתנור, נועצים בכל אחד דובדבן ודוחפים אותו פנימה. בעזרת כפית מזלפים קצת סירופ דובדבנים. מעל זה שופכים רוטב שוקולד שיכסה את הקאפקייקס. מצננים.

כשהקאפקייקס התקררו, מקציפים את קצפת השוקולד הלבן ומעטרים את הקאפקייקס בפרחי קצפת.

מומלץ לצנן במקרר מספר שעות לפני שאוכלים.

P1040848

קאפקייקס

להדפסה

2 מחשבות על “קאפקייקס שוקולד ודובדבנים בקלי קלות

להשאיר תגובה

