עוגתיות שוקולד וקוקוס טבעוניות

קאפקייקס טבעוניים

קאפקייקס טבעוניים

אחד מאנשי הצוות בבית החולים הוא טבעוני. אמנם אני לא מתכננת מהפך בחיי, אבל אני באה כל פעם עם דברים טובים והרגשתי שאני חייבת לכבד גם אותו. עשיתי כל מיני חיפושים ברשת, קראתי כל מיני כתבות ובלוגים והבנתי שלביצים וחלב יש תחליפים די מגוונים. עשיתי כל מיני נסיונות, הבאתי טעימות וגם קיבלתי ביקורת בונה. את הקאפקייקס האלה ביססתי על המתכון של הקאפקייקס בקלי קלות אם כי תוך כדי עבודה קיבלתי כל מיני החלטות בנוגע לשינויים.

מערבבים שמן, רסק וקוקוס

מערבבים שמן, רסק וקוקוס

מבין כל תחליפי הביצה, רסק תפוחים היה נראה לי הכי מתאים וגם הכי זמין. תכננתי ללכת לקנות אבל בסוף הכנתי בעצמי. קילפתי 2 תפוחים, חתכתי אותם לקוביות והכנסתי למיקרוגל לשתי דקות בערך ואז טחנתי בבלנדר מוט. בכתבה צויין ש-60 גרם רסק תפוחים הוא שווה ערך לביצה. בהתחלה שמתי את הכמות הזאת אבל העיסה נראתה לי קצת יבשה, אז הוספתי עוד (עיין ערך החלטות ושינויים).

מוסיפים את השאר

מוסיפים את השאר

את ההשראה לציפוי, קיבלתי מכדורי רפאלו שוריאציות שונות שלהם מסתובבות ברשת. חוץ מזה, שוקולד וקוקוס זה שילוב שמככב אצלנו כי הבן הבכור שלי אוהב אותו מאוד.

ואז את הקוקוס

ואז את הקוקוס

בגלל שהייתי עסוקה בחישובים והחלטות, לא צילמתי בכלל. כשעמדתי מול המוצר המוגמר, מנסה לתכנן זוית מחמיאה לצילום (וממש לא הצליח לי הפעם), הגיע הבן שלי. זה שמת על השילוב של שוקולד וקוקוס. הוא טעם ואמר: אמא, זה אחד הדברים הכי טעימים שעשית אי פעם. התמונות נוספו אחרי שאפיתי אותן שוב.

P1050049

אז אני חולקת עליו כמובן, עשיתי דברים יותר טעימים, אבל זה באמת טעים באופן אובייקטיבי, למרות שאין בזה שום חמאה או שמנת או ביצים.

מערבבים קוקוס, חלב קוקוס ואבקת סוכר בשביל הציפוי

מערבבים קוקוס, חלב קוקוס ואבקת סוכר בשביל הציפוי

אחרי שבוע עשיתי אותם שוב, ולכן יש תמונות. הפעם אפיתי בתבניות קטנות מלבניות, כי לא נשארו לי העגולות. זה שינה את הכמות שיצאה, אבל כל השאר נשאר אותו הדבר. בעגולים יצאו 15, במלבניים, 12.

מצפים את הקאפקייקס

מצפים את הקאפקייקס

קאפקייקס שוקולד וקוקוס טבעוניות (15 קאפקייקס עגולים, 12 מלבניים)

המצרכים:
1/4 כוס שמן
100 גרם רסק תפוחי עץ
2/3 כוס חלב קוקוס
1/2 כוס סוכר
כפית תמצית ווניל
2/3 כוס קמח
1/3 כוס קקאו
1/2 כפית אבקת אפיה
1/3 כוס קוקוס טחון

לציפוי:
3/4 כוס חלב קוקוס
75 גרם קוקוס טחון
75 גרם אבקת סוכר

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום בינוני, 175 מעלות. מכינים תבנית עם עטרות נייר. מערבבים את השמן, רסק התפוחים, וחלב הקוקוס. טורפים פנימה את הסוכר בעזרת מטרפה ומוסיפים גם את תמצית הווניל. מנפים את הקמח, הקקאו ואבקת האפיה ומערבבים. מוסיפים את הקוקוס הטחון. ממלאים עטרות נייר עד מחצית גובהן ואופים כ-20 דקות. מניחים לקאפקייקס להתקרר.
מערבבים את חומרי הציפוי ומצפים את הקאפקייקס.
מצננים במקרר עד להגשה.

P1050057

2 מחשבות על “עוגתיות שוקולד וקוקוס טבעוניות

להשאיר תגובה

