טארט שוקולד במילוי קרם ערמונים

באופן כללי אני אוהבת להשאר במקום בו אני נמצאת. כלומר בהנחה שאני נהנית ממה שאני עושה, אני לא משתעממת בקלות. למשל, אם אני צופה בטלוויזיה, אני יכולה לראות באופן רצוף, סדרות, סרטים, ועוד סדרות. הפסקות קלות לאוכל ופיפי אבל אני יכולה לעשות מרתונים בלי למצמץ יותר מידי ולשלב "דם אמיתי" יחד עם "הורים במשרה מלאה" (אם כי את האחרונה כבר זנחתי).

ערמונים קלופים ומוכנים לאכילה

ערמונים קלופים ומוכנים לאכילה

אני לא ממש אוהבת ללכת לישון, במיוחד אם אני עושה משהו שאני נהנית ממנו אבל אם אני כבר במיטה, ממש קשה לי לקום ולא משנה מה השעה או מתי הלכתי לישון, וכמה ישנתי ואם חורף או קיץ. טוב לי איפה שאני. אני מניחה שמתבונן מהצד עלול לחשוב שאני עצלנית, לעיתים אני נוטה להסכים להגדרה הזאת.

לא רק ערמונים

לא רק ערמונים

בגלל האופי הגרוע שלי, אני ממש שמחה שיש את האתגר של מנטקה כל חודש, כי יש לי גם כמה מעלות טובות ושתיים מהן זה לחבב אתגרים ולעמוד בדד-ליין. השילוב המוצלח הזה מונע ממני להתחפר בספה ולטעון שבנותיו של זאוס לא באות לבקר אותי.

ככה עושים בצק פריך

ככה עושים בצק פריך

אז החודש הזה באתגר כחומר ביד הבלוגר דיברנו על ערמונים, אכלנו ערמונים ועשינו דברים נהדרים מהפרי הזה.

בצק שוקולד טעים

בצק שוקולד טעים

אני ניסיתי את מזלי בקליית ערמונים וקילופם ולא ממש הצלחתי. את מה שכן הצלחתי לקלף, אכלתי והיה פשוט טעים. אז כדי להכין את המנה שלי קניתי ערמונים מקולפים בשקית אטומה שלא ממש מגלה מה יש בתוכה. בשקית היו ערמונים קטנים ובעלי טעם סביר שהתאימו למתכון שלי, אם כי אלה שקליתי וקילפתי בעצמי היו הרבה יותר טעימים.

וזה היה נוח, לפתוח שקית של 100 גרם ערמונים. בישלתי אותם בשמנת מתוקה עם סוכר ומקל וניל ואז מעכתי אותם עם מועך תפוחי אדמה, כזה שעושים איתו פירה. ממש התאפקתי לא לאכול את הכל בכפית כי היה לזה טעם גן עדן. לקרם הזה הוספתי כף קורנפלור וטרפתי היטב.

ערמונים, שמנת, סוכר, וניל

ערמונים, שמנת, סוכר, וניל

הבצק הפריך שהכנתי לקלתיות, התבסס על זה. מערבבים קמח, קקאו, אבקת סוכר, קורט מלח ואבקת אפיה. מוסיפים קוביות חמאה קרה ומפוררים לפירורים באצבעות. מוסיפים שמנת מתוקה ומערבבים כמה שפחות עד לקבלת כדור בצק, שהוא כל כך טעים שממש משתדלים לא לאכול ממנו יותר מידי.

קרם ערמונים

קרם ערמונים

קורצים כדורי בצק ומניחים בתבנית מיני קאפקייקס, ומעצבים בעזרת האצבעות את הקלתיות. מחממים את התנור ל175-180 מעלות. מוזגים את קרם הערמונים לקלתיות, ונזהרים לא למלא יותר מידי. באפיה הקרם מבעבע מעט ועלול לגלוש, מנסיון.

כדורי בצק טעים

כדורי בצק טעים

אם נשאר בצק, אפשר להכין ממנו עוגיה, אחת או שתיים (זה לכל היותר מה שישאר) או לאכול אותו.

עוגיות משאריות

עוגיות משאריות בצק

שאריות של עוגיות

שאריות של עוגיות

אופים כ-15 דקות, לא יותר מזה, ומוצאים מהתנור.

קלתיות מעוצבות

קלתיות מעוצבות

בינתיים, מכינים מחית פטל. מבשלים כוס פטל קפוא עם חצי כוס סוכר וחצי כוס מים עד שהסוכר נספג בפטל והוא מתרכך. מעבירים דרך מסננת כדי להפטר מהגרעינים ומניחים כפית מהמחית במרכז כל טארט.

קלתיות במילוי קרם ערמונים

קלתיות במילוי קרם ערמונים

אם לא בא לכם על פטל, אפשר שוקולד במקום. ממיסים 50 גרם שוקולד עם רבע כוס שמנת מתוקה ומניחים כפית מהקרם במרכז כל טארט. מצננים מחוץ למקרר ומחלצים את הטארטים מהתבנית. שומרים בקירור ומשתדלים להשאיר משהו לאחרים.

טארט אחרי אפיה

טארט אחרי אפיה

אני הבאתי את הטארטים לבית החולים לכבד את הצוות שמטפל בנו וכיוון שיש שם מישהו טבעוני, עשיתי גרסה טבעונית עם מזולה וקרם קוקוס במקום החמאה והשמנת המתוקה. שתי הגרסאות זכו להצלחה ולהרבה תלונות על עליה במשקל, בגללי.

טארט אחרי אפיה

מחית פטל

אין לי הרבה מילים לתאר לכם כמה שזה טעים. חוץ מ: טעים, וגם יאמי, אבל יאמי זאת לא מילה שאני נוהגת להשתמש בה. אז, טעים.

טארט שוקולד במילוי קרם ערמונים ופטל

טארט שוקולד במילוי קרם ערמונים ופטל

עשיתי לא מעט נסיונות החודש עם הטארטים האלה. בפעם הראשונה לא שמתי מספיק סוכר בבצק. בפעם השניה, המילוי גלש והם יצאו מכוערים (אם כי טעימים). בפעם השלישית הסתבר שלא נשאר סוכר לבן  והשתמשתי בסוכר חום, מה שצבע את הקרם ולא אהבתי את זה. זה לא השפיע על הטעם לדעתי אבל הייתי חייבת להכין שוב.

מכוערים

מכוערים

מזל שיש לי למי להביא את כל המתוק הזה.

מכוערים בסטייל

מכוערים בסטייל

חתיכים

חתיכים בפטל

חתיכים בשוקולד

חתיכים בשוקולד

המצרכים:

בצק לקלתית:

1 כוס קמח
1/4 כוס קקאו
1/2 כוס אבקת סוכר
1/2 כפית אבקת אפיה
קורט מלח
60 גרם חמאה קרה
1/3 כוס שמנת מתוקה

קרם ערמונים:

כוס ו1/3 שמנת מתוקה
100 גרם ערמונים קלופים
1/2 כוס סוכר
מקל וניל
כף קורנפלור

מחית פטל:

כוס פטל קפוא
1/2 כוס סוכר
1/2 כוס מים

לחילופין (במקום פטל):
50 גרם שוקולד מריר
1/4 כוס שמנת מתוקה

אופן ההכנה:

מתחילים בבישול קרם הערמונים. בסיר מניחים ערמונים, שמנת מתוקה, מקל וניל וסוכר. מבשלים על אש קטנה במשך כשעה. אחרי כחצי שעה, חוצים את מקל הוניל, מוציאים את תוכנו לתוך השמנת, מחזירים גם את המקל המרוקן וממשיכים לבשל. בינתיים מכינים את הבצק. מערבבים את כל החומרים היבשים. מוסיפים קוביות חמאה, ומפוררים לפירורי קמח וחמאה. מוסיפים את השמנת ומערבבים מעט ככל הניתן עד ליצירת כדור בצק. מחלקים כדורי בצק בשקעים של התבנית ומעצבים קלתיות בעזרת האצבעות. שומרים על עובי אחיד ומסירים עודפי בצק.

מחממים תנור ל-175 מעלות.

מסירים את קרם הערמונים מהאש, מוציאים את מקל הוניל המרוקן, ומועכים בעזרת מועך פירה את הערמונים בתוך השמנת. מוסיפים כף קורנפלור וטורפים היטב. מצננים מעט וממלאים את הקלתיות.

אופים 15 דקות ומוציאים מהתנור.

מכינים את מחית הפטל (או את קרם השוקולד). מבשלים פטל, מים וסוכר עד שכל הסוכר והמים  נספגים והפטל מתרכך. מעבירים דרך מסננת. שמים כפית מחית במרכז כל טארט. אם מעדיפים שוקולד, ממיסים 50 גרם שוקולד עם רבע כוס שמנת מתוקה, מערבבים ושמים כפית במרכז כל טארט. מצננים מחוץ למקרר ואז מוציאים את הטארטים מהתבנית. שומרים במקרר עד להגשה.

טארט שוקולד במילוי קרם ערמונים

טארט שוקולד במילוי קרם ערמונים

טארט שוקולד במילוי קרם ערמונים

נגיסות בטארט שוקולד במילוי קרם ערמונים

9 מחשבות על “טארט שוקולד במילוי קרם ערמונים

  1. נראה מעולה אך לעצלנים שביננו, האם יש אפשרות להכין בתבנית אחת גדולה? אם כן, איזה גודל יתאים?

    • נראה לי, שיעבוד בתבנית 20 על 20. או אפילו תבנית פאי עגולה של 24 תתאים. נראה לי רעיון טוב, לא רק בגלל העצלנות. אני חושבת שאנסה את זה בעצמי.

להשאיר תגובה

