לא דיברנו מספיק על ערמונים – הגרסה הטבעונית

טארט שוקולד ערמונים טבעוני

טארט שוקולד ערמונים טבעוני

לאחרונה אני חושבת הרבה על טבעונות. לא במובן של להפוך לאחת, אלא איך אפשר להמיר מתכון לטבעוני, וזה בגלל שאני מביאה ממעשי ידיי לקבוצה של אנשים שיש בהם טבעוני שני טבעונים ואני רוצה לכבד אותם גם. בפרוייקט החודש בקבוצת "כחומר ביד הבלוגר", עשיתי נסיונות שונים בערמונים עד שמצאתי את המתכון שלי. היה גם נסיון טבעוני והוא היה מוצלח ביותר.

כשאני חושבת על אוכל טבעוני, האסוציאציות שלי מגיעות בעיקר לגרעינים ועשבים. אחרי שקראתי קצת, הבנתי שאפשר קצת יותר מזה אבל זה עדיין לא מושך אותי. הסיבה היחידה שלי זה הרצון לכבד אנשים שאני אוהבת.

אז הנה זה בא:

טארט שוקולד ערמונים טבעוני

טארט שוקולד ערמונים טבעוני

טארט שוקולד במילוי קרם ערמונים ומחית פטל

המצרכים:

בצק לקלתית:

1 כוס קמח
1/4 כוס קקאו
1/2 כוס אבקת סוכר
1/2 כפית אבקת אפיה
קורט מלח
50 גרם מזולה (או מרגרינה אבל אני מעדיפה מזולה)
1/3 כוס חלב קוקוס

קרם ערמונים:

100 גרם ערמונים קלופים
1/2 כוס סוכר
חצי כוס מים
מקל וניל
כוס חלב קוקוס
כף קורנפלור

מחית פטל:

כוס פטל קפוא
1/2 כוס סוכר
1/2 כוס מים

לחילופין (במקום פטל):
50 גרם שוקולד מריר
1/4 כוס חלב קוקוס

אופן ההכנה:

מתחילים בבישול קרם הערמונים. בסיר מניחים ערמונים, מים, מקל וניל וסוכר. מבשלים על אש קטנה במשך כחצי שעה עד שהערמונים מתרככים. אחרי כחצי שעה, חוצים את מקל הוניל, מוציאים את תוכנו לתוך הסיר, מחזירים גם את המקל המרוקן, מוסיפים את חלב הקוקוס וממשיכים לבשל כעשר דקות. בינתיים מכינים את הבצק. מערבבים את כל החומרים היבשים. מוסיפים קוביות מזולה, ומפוררים לפירורים. מוסיפים את חלב הקוקוס ומערבבים מעט ככל הניתן עד ליצירת כדור בצק. מחלקים כדורי בצק בשקעים של התבנית ומעצבים קלתיות בעזרת האצבעות. שומרים על עובי אחיד ומסירים עודפי בצק.

מחממים תנור ל-175 מעלות.

מסירים את קרם הערמונים מהאש, מוציאים את מקל הוניל המרוקן, ומועכים בעזרת מועך פירה את הערמונים בתוך חלב הקוקוס. מוסיפים כף קורנפלור וטורפים היטב. מצננים מעט וממלאים את הקלתיות.

אופים 15 דקות ומוציאים מהתנור.

מכינים את מחית הפטל (או את קרם השוקולד). מבשלים פטל, מים וסוכר עד שכל הסוכר והמים  נספגים והפטל מתרכך. מעבירים דרך מסננת. שמים כפית מחית במרכז כל טארט. אם מעדיפים שוקולד, ממיסים 50 גרם שוקולד עם רבע כוס חלב קוקוס, מערבבים ושמים כפית במרכז כל טארט. מצננים מחוץ למקרר ואז מוציאים את הטארטים מהתבנית. שומרים במקרר עד להגשה.

2 מחשבות על “לא דיברנו מספיק על ערמונים – הגרסה הטבעונית

להשאיר תגובה

