תחתיות קדאיף עם ערמונים וקצפת

תחתיות קדאיף עם מחית ערמונים וקצפת

תחתיות קדאיף עם מחית ערמונים וקצפת

לפעמים אני תוהה איך הראש שלי עובד. איך הוא מקשר בין דברים ומחבר א' ל-17. למה אני מתכוונת? אז ככה, הבן שלי מאוד אוהב כנאפה. זה משהו שמעולם לא חשבתי לנסות עד שראיתי את המתכון של בני להט באודישן במאסטר שף, רושפלד כל כך התלהב שהרגשתי שאני חייבת לנסות. אז כשהמתכון התפרסם, התארגנתי על המצרכים: מוצרלה, אטריות קדאיף ומי זוהר. השאר (סוכר, חמאה ומים) יש תמיד בבית.

תחתיות קדאיף

תחתיות קדאיף

לצערי, זה לא התקרב לדרגת הטעם לה ציפיתי בעקבות הצפיה בתוכנית. במתכון לא כתוב מה גודל התבנית הנדרשת ונאלצתי להעריך. אז כנראה שלא הערכתי מספיק טוב ועשיתי בתבנית גדולה מידי. אני מניחה שזאת הסיבה שהכנאפה נאפתה יותר מידי, ולמרות שהיא היתה בסדר, זה לא מה שציפיתי כשראיתי את רושפלד אוכל ולא משאיר כלום לאף אחד.

תחתיות קדאיף אפויות

תחתיות קדאיף אפויות

אבל נשארו לי אטריות קדאיף, ואז גם התפרסם המתכון של טליה לערמונים מסוכרים, שאני מניחה שעוד אעשה בעתיד וישר דמיינתי בראש סלסילת קדאיף עם ערמון וקצפת.

לא היה לי זמן להכין ערמונים מסוכרים, בכל זאת, זה לוקח חמישה ימים, אבל הכנתי מחית ערמונים, וקצפת ותחתיות קדאיף וזה היה פיצוי הולם לכנאפה. אני מתלבטת אם לנסות להכין שוב את הכנאפה בתבנית קטנה יותר, אבל בכל מקרה זה יחכה.

מחית ערמונים

מחית ערמונים

התחלתי במחית הערמונים. אמנם קילפתי ערמונים באותו יום, אך בהחלט ניתן להשתמש בערמונים מקולפים מן המוכן, המגיעים בשקית המכילה 100 גרם ערמונים. בישלתי את הערמונים בכוס חלב עם חצי כוס סוכר ומקל וניל.

הערמונים התרככו וחלק מן החלב נספג בהם. העברתי את הערמונים למעבד מזון וטחנתי אותם למחית עם שאריות החלב. המחית לא היתה מספיק מתוקה לטעמי והוספתי אבקת סוכר אבל זה עניין של טעם.

מחית ערמונים על קדאיף

מחית ערמונים על קדאיף

עכשיו מכינים סירופ סוכר. כוס מים, חצי כוס סוכר ו-2 כפות מיץ לימון. בישלתי עד שהסוכר נמס.

ועכשיו הבסיס. שמתי אטריות קדאיף בקערה, ושפכתי עליהם חמאה מומסת. בכל המתכונים שראיתי היחס היה 1:2 בין משקל האטריות (2) למשקל החמאה (1). את האטריות סידרתי בתוך תבנית של מיני קאפקייס, 24 במספר. לא ניסיתי לייצר צלוחית כי זה לא אפשרי בגודל קטן. אפיתי אותן עד שהזהיבו, כ-20 דקות בחום בינוני.

פרחי קצפת

פרחי קצפת

נתתי לתחתיות להצטנן, והרטבתי אותן בסירופ. אחרי זה הנחתי כפית מחית ערמונים על כל תחתית. ואז הקצפתי שמנת מתוקה והזלפתי פרחי קצפת.

ביס קטן של עונג.

P1050039

אופן ההכנה:

תחתיות קדאיף

120 גרם שערות קדאיף
60 גרם חמאה

ממיסים את החמאה, מערבבים את שערות הקדאיף עם החמאה ומצפים אותם היטב. מסדרים את הקדאיף בתוך תבנית של 24 מיני קאפקייקס. אופים כ-20 דקות בחום בינוני, 180 מעלות עד שהתחתיות מזהיבות.

מחית ערמונים

100 גרם ערמונים קלופים
1 כוס חלב
1/2 כוס סוכר
מקל וניל

מבשלים את הערמונים עם החלב, הסוכר ומקל הוניל. חוצים את מקל הוניל ומרוקנים את גרגיריו לתוך החלב ומכניסים גם את המקל הריק לחלב המתבשל. מבשלים עד שהערמונים מתרככים ומרבית החלב נספג. מעבירים למעבד מזון וטוחנים למחית. מוסיפים אבקת סוכר עד לקבלת מחית מתוקה לטעמכם.

סירופ סוכר

חצי כוס סוכר
כוס מים
2 כפות מיץ לימון

מבשלים ביחד מים, סוכר ולימון עד לרתיחה. מבשלים עוד מספר דקות לאחר הרתיחה להסמכת הסירופ ומורידים מהאש.

מקציפים שמנת מתוקה עם שתי כפות אבקת סוכר.

מרטיבים את התחתיות בסירופ סוכר, בערך כף סירופ לכל תחתית. מניחים כפית מחית ערמונים במרכז התחתית, ומקשטים בפרחי קצפת. מצננים מספר שעות לפני ההגשה.

P1050037

4 מחשבות על “תחתיות קדאיף עם ערמונים וקצפת

  1. אני מאד אוהבת את המתכונים בבלוג, הם ממש מביאים משהו אחר ואת ממש גורמת לי להרהר ולפעול לעשות אותם כמו המחית ערמונים שסיפרת עליה

    • איזו מחמאה נהדרת. ובסוד אני אגלה לך שהכנתי כמות כפולה של מחית והיא נמצאת במקרר ומידי פעם אני לוקחת כפית מחית, כי היא ממש טעימה.

להשאיר תגובה

