יום הפאי 3.14 ופאי שוקולד לבן עם תותים צלויים

P1050263

היה לי משפט פתיחה שקשור ל- Π (ככה נראית האות פיי במקלדת הוירטואלית של WP) ואז התקשר אלי מישהו ועשה לי ריסט למוח. אין לי מושג מה רציתי לכתוב. והרי אי אפשר פשוט להניח פה מתכון. אז אני יושבת מול המסך, אצבעותיי על המקלדת ואני מקשקשת. מידי פעם עוברת לפייסבוק, כותבת הודעה. בודקת מיילים, מתעלמת  מהם, וחוזרת לכאן.

P1050229

בלוח השנה הקולינרי יש חגיגה בכל יום. זה מדהים איך לצד כל ההטפות לרזון והפרסומות עם הדוגמניות האנורקטיות (באמת או בפוטושופ) יש חגיגה שלמה סביב תוכניות אוכל, ערוצי אוכל ומתכונים שעוברים מיד ליד. אז האמריקאים (יש לומר אמריקנים, נכון) כותבים את התאריך שלהם הפוך. קודם החודש ואז היום. אז 14.3 נראה כך: 3.14. וזהו ערכו של הפאי, שמלבד לומר לכם שזה משהו במתמטיקה אני לא ממש זוכרת מה עושים עם זה. הערך בויקיפדיה די עשה לי כאב ראש אבל אם בא לכם להשכיל, לכו על זה.

P1050230

בויקיפדיה כתוב שיום הפאי זה חג מתמטי שמציינים אותו בשעה 1.59 (פאי 3.14159) שאצלנו זאת שעת לילה מצויינת לפרסום פוסט. אבל כאמור כדי שיהיה פוסט צריך לכתוב אותו. בכל אופן, היו דיבורים על ציון יום הפאי בקבוצת הפייסבוק הקולינרית שאני חברה בה ואני מאוד התלבטתי איזה פאי אני אכין. חשבתי על פאי תפוחים ועל פאי שוקולד ואפילו על פאי אגסים. אבל נזכרתי בפאי שוקולד לבן עם תאנים שהכנתי פעם ועדיין לא פרסמתי את המתכון שלו כי לא אהבתי את המראה שלו. לא יצא לי לשחזר אותו כי נגמרה עונת התאנים בסופר אבל יש לי הרגשה שהוא יתחבר מצויין עם תותים.

P1050231

כשאתם קוראים את המשפט האחרון אתם מבינים שטרם הכינותי אותו. אבל זה הולך לקרות ברגעים אלה.

P1050237

הקלתית תהיה אותה אחת מפאי הפרג בפוסט הפרג. המילוי יהיה תותים ומוס אפוי של שוקולד לבן, ומעל זה תותים וקצפת. רק מלכתוב את כל זה אני מרגישה כמיהה לטעום.

P1050241

אז הכנתי, צילמתי, טעמתי וחזרתי לספר רשמים.

P1050243

מתחילים בצליית התותים, אחר כך מכינים את הבצק הפריך, ממשיכים במילוי ובעיטור ודי מהר יש פאי מוכן שצריך לקבל צינון של כמה שעות במקרר לפני שאוכלים.

P1050252

P1050253

P1050255

המצרכים ואופן ההכנה:

קופסת תותים
כף סוכר

שוטפים את התותים, מסירים את העלים וחוצים. שומרים ארבעה, חמישה תותים לקישוט פני הפאי. מסדרים בתבנית ומפזרים מעל סוכר. מכניסים לגריל, או לחום עליון בתנור, וצולים כעשרים דקות עד חצי שעה. נזהרים לא לשרוף את התותים. מוציאים את התותים מהנוזל שלהם ומניחים להם להתקרר.

קלתית בצק פריך:

105 גרם (3/4 כוס) קמח
35 גרם (1/4 כוס) אבקת סוכר
50 גרם חמאה
2 חלמונים
כף שמנת חמוצה
1/2 כפית תמצית וניל

מערבבים קמח ואבקת סוכר, מוסיפים קוביות חמאה. מוסיפים את החלמונים הוניל והשמנת ומעבדים מעט ככל הניתן. עוטפים את כדור הבצק בניילון נצמד ושמים במקרר לחצי שעה לפחות. אחרי חצי שעה, מחממים את התנור לחום בינוני. מרדדים את הבצק על משטח מקומח, לעלה גדול מקוטר התבנית ושוליה, ומסדרים בתבנית. מורידים את השוליים (אפשר עם המערוך). מהבצק שנותר אפשר להכין עוגיות (או שלא). מחוררים את הבצק עם מזלג, מכסים בנייר אפיה, ומעל שעועית (אני ממחזרת אותה) שתשמור על הבצק שלא יתפח. אופים כרבע שעה עד ששולי הבצק מזהיבים.

מלית שוקולד לבן:

100הגרם שוקולד לבן
125 מ"ל (חצי מיכל) שמנת מתוקה
1 ביצה

ממיסים את השוקולד עם השמנת במיקרו, טורפים את הביצה ומערבבים היטב בשוקולד.

מסדרים את התותים הצלויים על הקלתית, שופכים מעל את השוקולד הלבן ואופים כרבע שעה עד עשרים דקות, כאשר פני השוקולד קפיציים מעט למגע ולא נוזליים.

חוצים את התותים שהשארנו, ומסדרים עיגול במרכז הפאי. מקציפים את מחצית מיכל השמנת שנותרה עם כפית סוכר, ומזלפים פרחי קצפת לפי טעמכם. מצננים כמה שעות לפני שאוכלים.

P1050259

P1050266

להשאיר תגובה

