רביולי במילוי "חמאת" גזר ברוטב סוזט

לכבוד האחד באפריל שחל באחד באפריל כל שנה, הוכרז חומר הגלם בקבוצת "כחומר ביד הבלוגר" ברוח ליצנית משהו. "ירקות שורש", אמרה מור אבל אף אחד לא נבהל.

גזר ותפוזים

גזר ותפוזים

הרי עוגות גזר זה דבר שבשגרה, ומסתבר שגם עוגות סלק. אמנם, אני מפנטזת מזה זמן להכין עוגת "רד וולווט" משוקולד וסלק, אבל הסתבר לי שזה די טריויאלי, שוקולד וסלק. אבל בגדול זאת היתה התוכנית, להכין עוגת שוקולד סלק, להוסיף מעליה מוס גבינה סלק ולקשט את זה בתותים. בינתיים היה פורים ואני הכנתי קצת משלוחי מנות שאחד מהמרכיבים היה: "חמאת" תפוחים ואגסים, על פי הספר של גיל חובב, "מתנות מהמטבח".

גזר ותפוז טחונים

גזר ותפוז טחונים

לדעתי, זה יותר טעים מריבה, ואחת ההערות במתכון היתה שגם בטטות יתאימו. אבל לי בא דוקא על גזר, אז החלטתי להכין "חמאת" גזר. כמו שגיל חובב כותב, אין בזה שמץ של חמאה. זה ממרח מחוספס מעט שנוצר מאפית מחית פרי בתנור. אני הוספתי גם תפוז וקינמון וחשבתי לעצמי שהנה, הפעם, בלי הרבה עבודה קשה, יצא לי משהו שמתאים לאתגר.

20140321_155136

ה"חמאה" היתה מוכנה, בצנצנת, עם סרט מסביב. צילמתי תמונה או שתיים, הכל בקלילות והלכתי לראות עוד פרק בסדרה "בלש אמיתי".

אבל אז, בזמן שאני נחה לי על זרי הדפנה, פנה אלי הבן היקר שלי ואמר שהוא רוצה ספגטי. "אין בעיה", אמרתי, "ספגטי תקבל".

אז אמרתי.

20140321_155905

הסתבר שכל חבילות הפסטה, מכל סוג שהוא, אזלו, נגמרו, לא ברור איך זה קרה, ואיך רשימת הקניות לא שמה לב.

שבת בצהריים, אני בבגד בלתי ראוי ליציאה לרחוב, שלא לדבר על נסיעה למרכול הלא שומר שבת הקרוב. הנער עדיין נמצא במעמד של מקבל כל מה שהוא רוצה, ואין סיכוי שאני מציעה לו אורז במקום.

P1050321(1)

אז הכנתי בצק לפסטה.

הוצאתי את מכונת הפסטה.

רידדתי כמות לא קטנה של בצק לפסטה, והכנתי ספגטי. היה טעים מאוד אבל נשאר בצק.

P1050321(1)

באמת שאין לי מושג מה גרם לי לעשות את מה שעשיתי.

רידדתי בצק, הנחתי עליו תלוליות של "חמאת" גזר, ועשיתי רביולי קטנים.

בישלתי אותם במים רותחים והוצאתי אותם לנייר סופג.

P1050322

המסתי חמאה (מחלב, לא מגזר) במחבת, הוספתי מיץ תפוזים שסחטתי מהתפוז כולל כל הפרי המעוך, רק בלי גרעינים, וקצת סוכר.

הכנסתי פנימה את הרביולי, ונענעתי את המחבת שיתכסו ברוטב. שפכתי מעל קצת קוניאק והדלקתי.

P1050324

לצערי לא הצלחתי לצלם את הלהבה.

העברתי לצלחת, ואכלתי הכל.

P1050325

בין ההעברה לצלחת ועד לאכילה צילמתי שתי תמונות.

זה לא שאני כזאת גרגרנית (אני כן).

אבל לא בגלל זה אכלתי הכל לבד. פשוט, מלכתחילה הכנתי כמות קטנה. לא הייתי בטוחה איך זה יצא. חוץ מזה, הנער הלך לחברים, ואחיו הגדול הלך לעבודה, וידעתי שעד שהם יחזרו זה יהיה קר, וממילא הם טיפוסים חשדניים באוכל.

P1050328(1)

אבל באמת שזה היה ממש טעים.

הכמויות הן לא חד משמעיות. מהכמות של הגזר, קיבלתי צנצנת של 270 גרם בערך. לגבי הרביולי, ראיתי פעם תוכנית של השף הבריטי גורדון רמזי,  והוא אמר שמנה לאדם זה 100 גרם קמח, על ביצה אחת. כמות המילוי פה תספיק להרבה מנות. לגבי הרוטב, הוא יכול להספיק גם לארבע מנות אבל אני די חיסלתי את זה במנה שלי.

וכאן אפשר לראות מה עשו שאר המשתתפים באתגר.

"חמאת" גזר בניחוח תפוז וקינמון

1/2 קילו גזר
1 תפוז גדול
125 גרם (חצי כוס ועוד שתי כפות) סוכר
1/2 כפית קינמון (או מקל)
מים לבישול

מקלפים את הגזר וחותכים אותו לקוביות. רוחצים את התפוז ומגרדים את קליפתו ואז מקלפים אותו וחותכים לקוביות. לא חייבים לדוג את החרצנים כי ניפטר מהם אחר כך. מוסיפים את הקינמון, מכסים במים ומבשלים עד שהגזר רך. אם המים מתאדים, מוסיפים מים רק עד כדי כיסוי הגזר.

אחרי שהגזר מתרכך, מועכים אותו יחד עם המים שנותרו בסיר, (אפשר בבלנדר מוט) ומעבירים דרך מסננת כדי לקבל מחית חלקה וגם נפטרים בדרך מהחרצנים.

מחממים תנור לחום בינוני, 175 מעלות.

מודדים את כמות המחית בכלי עם שנתות ומעבירים אותה לכלי שמתאים לתנור (פיירקס). עכשיו מודדים סוכר בכמות של רבע מכמות המחית. לי יצא 500 מ"ל מחית, ולכן, 125 גרם סוכר. מוסיפים את הסוכר למחית ומערבבים.

מכניסים את המחית לתנור ומערבבים בערך כל רבע שעה עד עשרים דקות.

לי זה לקח שעתיים, עד שהתקבל ממרח בצבע ענברי, שניתן למריחה, בשונה מהמחית הראשונית שיש לה צבע כתום זרחני והיא די נוזלית.

לפי גיל חובב, אפשר לעשות את זה גם על הגז, אבל זה אמור לקחת יותר זמן וגם צריך לערבב ביתר תכיפות כדי שזה לא ישרף.

הממרח עצמו טעים, ואפשר למרוח אותו על לחם או קרקרים. נשמר שבועות בצנצנת במקרר.

בצק לרביולי (2 מנות)

200 גרם קמח פסטה
2 ביצים
חצי כפית שמן זית (לא חובה
קורט מלח

מערבבים את הקמח והביצים במעבד מזון או במיקסר עם וו גיטרה. מוסיפים את השמן והמלח. ברגע שהבצק מתחיל להתכדר, אוספים אותו לכדור, עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לחצי שעה לפחות.

הכנת הרביולי

מוציאים את הבצק, מרדדים לעובי 8-9 במכונת הפסטה.

מניחים על גבי משטח מקומח קלות, ומסדרים תלוליות של "חמאת" גזר במרחקים מתאימים. מרטיבים במים את שולי הבצק מסביב למלית בגודל החותכן, (אני עושה את זה עם מברשת דקה כמו מכחול) ומכסים בעלה בצק. מוציאים את האויר ומהדקים את השוליים וקורצים את הרביולי בעזרת חותכן מתאים.

מרתיחים מים ומבשלים את הרביולי כדקה. מוציאים לנייר סופג, לספיגת המים.

רוטב "סוזט"

20 גרם חמאה
תפוז גדול
2 כפות סוכר
חצי כוסית קוניאק

רוחצים את קליפת התפוז ומגרדים את הקליפה מחצי ממנו. סוחטים את התפוז. ממיסים את החמאה במחבת, מוסיפים את התפוז והסוכר ומערבבים עד שהסוכר נמס. מעבירים את הרביולי לרוטב, שופכים את הקוניאק ומדליקים. מגישים חם.

 

 

 

 

4 מחשבות על “רביולי במילוי "חמאת" גזר ברוטב סוזט

להשאיר תגובה

