פשטידת ברוקולי קלה

פשטידת ברוקולי וגבינות

פשטידת ברוקולי וגבינות

אני אוהבת מתוק. אני אוהבת שוקולד. אני יכולה לחיות על גלידה. אבל מידי פעם צריך להכין אוכל. קודם כל יש לי שני ילדים (תינוקות ממש) שצריכים תזונה בריאה. כל אחד מהם בעייתי באוכל בדרכו. האחד לא אוהב פטריות או חצילים. השני לא אוהב אוכל שתווית של בריאות מודבקת עליו אבל על הפשטידה הזאת הוא אמר: דוקא טעים, אמא. נו, אז כיון שעל דגלו של הבלוג הזה חרוט המשפט: ספר בישול משפחתי, אז החלטתי לתעד את הפשטידה שנעמה לחיכו.

חוץ מזה, אחרי כל הטיגונים, הביצים והמצות צריך משהו יותר קליל.

הכנתי את הפשטידה ממה שהיה לי במקרר וזה לא היה הרבה. ברוקולי, בצל, גבינות, ביצה אחת וקצת קמח. חוץ מזה, כיוון שכולם בדיאטה הגבינות שבמקרר שלי הן 5 אחוזי שומן ומטה, למעט העמק. את הבצל אני מטגנת במעט מאוד שמן ואז מוסיפה מעט מים, עד שהבצל מזהיב. חולטת את הברוקולי במים רותחים למספר דקות. קוצצת, מערבבת עם הבצל ומעבירה לתבנית משומנת קלות בתרסיס שמן ומרופדת בכף של פירורי לחם.

 

P1050354

כיוון שעל הפשטידה הזאת כתוב, בקלי קלות, אני שופכת את מי הברוקולי מהסיר בו השתמשתי ומערבבת בתוכו את הגבינות (למעט פתיתי העמק) עם הביצה, הקמח והתבלינים. את תערובת הגבינות אני מניחה מעל הברוקולי, מיישרת ואופה חצי שעה בחום בינוני. אחרי חצי שעה מפזרים את פתיתי העמק ואופים עוד 10 דקות.

אפשר לאכול מיד, אפשר לאכול פושר וגם אחרי לילה במקרר מחממים וזה עדיין טעים.

 

 

המצרכים:

בצל בינוני
ראש ברוקולי (כ-500 גרם)
1 כף שמן לטיגון הבצל בתוספת מים
גביע קוטג' 5 אחוזי שומן
250 גרם כנען (אפשר להחליף בגבינה אחרת)
1 ביצה
1 כף קמח
100 גרם פתיתי עמק 9 אחוזי שומן
מלח ופלפל לתיבול

תרסיס שמן לתבנית
כף פירורי לחם

ההכנה:

מחממים תנור לחום בינוני 175-180 מעלות.

חולטים את הברוקולי במים רותחים כעשר דקות ואז מוציאים אותו מהמים ומפרקים לפרחים קטנים. קוצצים את הגבעולים ונפטרים מהקצוות הסיביים. מקצצים את הבצל ומטגנים אותו במחבת טפלון, עם השמן. כשהשמן נספג בבצל, מוסיפים כף עד שתי כפות מים למחבת על מנת שהבצל לא ישרף ויזהיב. ממשיכים בהזהבת הבצל תוך הוספת המים ונזהרים לא להוסיף יותר מידי שכן אז נקבל בצל מבושל. כשהבצל הזהיב מוסיפים אותו לפרחי הברוקולי ומערבבים. מתבלים במלח ופלפל.

בקערה אחרת, מערבבים את הגבינות הלבנות, הביצה וקמח תפוחי האדמה. מוסיפים מלח ופלפל.

מרססים תבנית אפיה בגודל 20X20 בתרסיס שמן ומפזרים את כף קמח המצה. מנערים לפיזור אחיד. מעבירים את תערובת הברוקולי והבצל לתבנית ומשטחים. מעבירים את תערובת הגבינות מעל לברוקולי ומיישרים אותה.

מכניסים לתנור ואופים כחצי שעה, תערובת הגבינות מזהיבה ומתייצבת. מפזרים את פתיתי העמק ואופים עוד כעשר דקות, שהגבינה נמסה ומבעבעת.

חותכים למנות ומגישים חם. טעים גם פושר.
עשיתי גם ניתוח קלורי למתכון באתר פודסדיקשנרי  ויצא 319 קלוריות למנה (כשמחלקים את הפשטידה לארבע).

להשאיר תגובה

