עוגיות מקושטות לעוגת יום הולדת חגיגית

כשהילדים שלי היו בגן, האטקרציה הכי גדולה של עוגת יום הולדת היתה עוגת רכבת. השימוש בבצק סוכר, עוד לא היה נפוץ כמו היום. אבל על האחיינים שלי, שנולדו בהפרש ניכר מילדיי, אני עושה ניסיונות ובדרך כלל מצליח לי. השנה, ביקשה יובל בת השמונה שאכין לה עוגת ברבי. יובל ביקשה, יובל קיבלה.

 

עוגת ברבי ליום הולדת

עוגת ברבי ליום הולדת

אני לא מתכוונת לתת לכם כאן מתכון לעוגת ברבי. השמלה היא עוגת תפוזים פשוטה וטעימה. הגוף והראש הם בובה קנויה (עוד לא למדתי לפסל בבצק סוכר ואני לא בטוחה שאני רוצה), והכל מצופה בבצק סוכר צבעוני, עם פרחי בצק סוכר וסוכריות חרוזים תואמות (השקעתי).

עוגיות סוכר

עוגיות סוכר

אבל עוגת יום הולדת צריכה להיות עם שם ילד היום הולדת וגם גילו, ואני לא רציתי להרוס את שמלת הבובה בכיתובים ורציתי שהשם יבלוט.

בשנה שעברה, נתקלתי בדיון בפורום כלשהו לקישוט עוגות. לצערי לא היו כל כך ידידותיים שם, ונאלצתי להתנסות ולהכשל על שהצלחתי אבל הרעיון עצמו נולד מהקריאה שם. קניתי חותכני אותיות, קניה מוצלחת ששימשה אותי כבר בכמה עוגות יום הולדת. העוגיות עצמן הן עוגיות סוכר פשוטות שמתקשות אחרי האפיה ולא מתפוררות.

P1050450

העוגיות לא דקות, כחצי סנטימטר, כדי שיהיו אחוזות היטב בשיפוד. נועצים אותן  על השיפוד (מעץ, כזה של מנגל) מיד בתום האפיה כשהעוגיות עדיין רכות. ניסיתי לשפד את העוגיות לפני האפייה אבל הבצק רך ונאבקתי בו כדי לשמור על הצורה של האות. מיד לאחר האפייה לעומת זאת, זה קל ונוח. בכל מקרה אני תמיד מכינה יותר מעוגיה אחת לכל אות. שום משבר לא יתחולל אפילו אם משהו יישבר, יתפרק או סתם יאכל על ידי עוברי אורח במטבח .

P1050453

לאחר שהעוגיות מצטננות על השיפוד, מקשטים אותן. אני השתמשתי בשאריות צבעוניות של בצק הסוכר, כי היה לי. אבל אפשר לקשט ברויאל אייסינג קנוי או שמכינים לבד ובסוכריות צבעוניות. נותנים לקישוטים להתייבש ואז נועצים את השיפודים בעוגה.

P1050454

את שאר העוגיות אפשר להשאיר בבית כדמי שוחד או לחלק במסיבת יום ההולדת. אני פיזרתי את העוגיות מסביב לשמלת הברבי, ומיד פעם ראיתי יד קטנה גונבת עוגיה בהחבא, מה שממש לא הפריע. היה מצחיק לראות את המלחמה על העוגיות המשופדות בתום טקס הדלקת הנרות.

P1050457

 

עוגיות מקושטות לעיטור עוגת יום הולדת

לבצק:
100 גרם חמאה רכה
ביצה
50 גרם (רבע כוס) סוכר
175 גרם (כוס ורבע) קמח
1/2 כפית תמצית וניל
1/2 כפית אבקת אפיה

שיפודי עץ כמספר האותיות לעוגה

לקישוט:
רויאל אייסינג (קנוי או שמכינים לבד)
סוכריות צבעוניות
בצק סוכר

מקרימים חמאה עם סוכר. מוסיפים את הביצה והוניל וממשיכים עד שהתערובת אחידה. מנפים את הקמח ואבקת האפיה ומערבלים עד שהבצק אחיד. אפשר לעשות את הכל בערבוב ידני. לא חייבים מיקסר. מקררים את הבצק חצי שעה במקרר.

מחממים תנור לחום בינוני (175-180).

מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעובי של כחצי סנטימטר. קורצים עוגיות ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפיה. לא צריך לשמור מרחק גדול מידי בין העוגיות אבל לא להצמיד. אופים כרבע שעה, עד שהעוגיות מזהיבות מעט. מוציאים מהתנור, מחכים מספר דקות כדי לא לשרוף את האצבעות ואז נועצים את האותיות על השיפוד בזהירות כדי שלא יישברו. מניחים חזרה בתבנית וממתינים שהעוגיות יצטננו לגמרי.

מקשטים את האותיות כיד הדמיון הטובה עליכם.

נועצים את השיפודים בעוגה.

אם אתם משנעים את העוגה, עדיף להניח את העוגיות בקופסה, ארוכה מספיק כדי להכיל את העוגיה והשיפוד בשלמותם, ולנעוץ את השיפודים רק במקום המסיבה כדי למנוע תאונות.


להשאיר תגובה

