עוגת דובדבנים עם קרם וניל

P1050509

אני קניינית אימפולסיבית. אני מכינה רשימת קניות אבל בדרך כלל שוכחת אותה בבית. לרוב אני זוכרת מה אני צריכה (כנראה בגלל שרשמתי) אבל אם יש משהו שמושך את תשומת ליבי אני קונה גם אם לא כתבתי את זה בשום רשימה. למשל דובדבנים. לא חשבתי שאני צריכה דובדבנים, לא עלה בדעתי משהו עם דובדבנים שבא לי להכין, אבל כשעמדתי אצל הירקן וראיתי קופסה מלאה באדומים כהים, לא עמדתי בפיתוי.

דובדבנים לפני

דובדבנים לפני

זה מתוק? שאלתי אותו.

כי אני, אוכלת רק מתוק. פירות חמוצים זה אחד הדברים הנוראיים שאני יכולה לחשוב עליהם. זה גם גורם לי עיוותים בפנים. קחי תטעמי, הוא הושיט לי שני דובדבנים מחוברים לגבעול ירוק. תוך הסתכנות בהבהלת הירקן אל מול פרצוף לא רצוני שלי, לקחתי. הם היו בהחלט טעימים. אז קניתי. אחרי יום כשהם הציצו עלי, מאחורי החלב קצת התביישתי. בזבזנית, לחשתי לעצמי. למה את קונה. רק את אוכלת, ובעיקר זורקת. לא חבל על הכסף? גם רואת חשבון וגם פולניה.

דובדבנים אחרי

דובדבנים אחרי

אז החלטתי להכין משהו. כרגיל, התחלתי לשוטט ברשת אבל לא מצאתי מה שרציתי. פאי דובדבנים היה בשפע, אבל אני כבר התקדמתי בשאיפות שלי. אלה עם הקרם היו מאינסטנט פודינג, שהוא לא רע כשלעצמו אבל אני כבר יודעת להכין קרם בעצמי, וזה פשוט וקל וגם יותר טעים. אז ההחלטה נפלה. שילוב של בצק פריך, מלית דובדבנים וקרם וניל מעל, ונראה מה יצא.

בצק פריך

בצק פריך

אז קודם כל הכנתי את הקרם, כי הוא היה צריך להתקרר. אחר כך הכנתי את הבצק הפריך, והשתדלתי לא לאכול ממנו יותר מידי. הוא גם טעים וגם בלי ביצים. ואז פניתי לעבודת גילעון הדובדבנים שבכל המקומות הוגדרה כקשה, ובעיקר מלכלכת. אז לדעתי, לא כצעקתה. זה לא כזה מלכלכך, ואני אלופת התאונות במטבח. אמנם, היו רגעים שהרגשתי כמו בניתוח להוצאת כדור בתנאי שטח, אבל בכללי זה עבר בהצלחה. בבצק אלים, ראיתי שהיא ממליצה לגלען דובדבנים עם צ'ופסטיק וכך עשיתי. לא כל כך הבנתי את כוונתה כשהיא אמרה 90 מעלות. אני פשוט דחפתי את הצ'ופסטיק מתחתית הדובדבן (שנראה כמו ישבן קטן) כלפי מעלה והוא יצא די בקלות מהחלק שבו הדובדבן מחובר לענף שלו (ונראה כמו טבור). אם כי היו כמה קשים ולכן הדימוי על הוצאת הכדור. ערבבתי את הדובדבנים עם סוכר, לימון וקורנפלור והנחתי את הקערה מכוסה בניילון נצמד לספיגת הסוכר בדובדבנים.

מערוך קטן וחמוד

מערוך קטן וחמוד

עכשיו הכל היה פשוט יותר. הדלקתי תנור לחום בינוני. שיטחתי את הבצק בתבנית. קצת עם הידיים וקצת עם מערוך קטנטן וחמוד ששבה את ליבי באחד משיטוטיי בחנות כלי בית. הכנסתי את התבנית למקפיא לעשר דקות. הוצאתי את התבנית ושפכתי לתוכה את תערובת הדובדבנים. הכנסתי לתנור. צריך לאפות כ-30 דקות, אבל חשוב לשים לב ששולי הבצק מזהיבים. אם הם לבנים, אז לאפות עוד קצת.

מלית דובדבנים בבצק פריך לפני אפיה

מלית דובדבנים בבצק פריך לפני אפיה

אחרי האפייה מצננים ומכינים את קרם הווניל. מקציפים מיכל של שמנת מתוקה, טורפים את קרם הווניל הקר, ומערבבים אותו עם מחצית מהשמנת. את המחצית השניה שומרים להגשה. מצפים את הדובדבנים בקרם ומקררים מספר שעות לפני ההגשה.

P1050500

לעוגה יש מתיקות מעודנת. הדובדבנים מתוקים כמו פרי, לא כמו ריבה. תוספת הסוכר אינה מוגזמת, לדעתי כאמור וקרם הווניל שגם בו המתיקות אינה מופרזת משתלב היטב עם הפרי. אני מאוד אהבתי את התוצאה.

עוגת דובדבנים עם קרם וניל

המצרכים:

קלתית:

105 גרם (3/4 כוס) קמח
35 גרם (1/4 כוס) אבקת סוכר
50 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
100 מ"ל (1/2 מיכל) שמנת חמוצה
כפית תמצית וניל

מלית דובדבנים:

550 גרם דובדבנים טריים (500 גרם מגולענים)
1 כף קורנפלור
50 גרם (1/4 כוס) סוכר
1 כף מיץ לימון

קרם וניל:

300 מ"ל (כוס וחצי) חלב
3 חלמונים
35 גרם (1/4 כוס) קורנפלור
70 גרם (1/3 כוס) סוכר
מקל וניל או תמצית וניל איכותית
1/2 כמות קצפת ממיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה

אופן ההכנה:

מתחילים בהכנת הקרם: מרתיחים חלב עם מקל וניל, חוצים את המקל ומרוקנים את תוכנו לחלב. משהים מספר דקות לספיגת טעמים. טורפים חלמונים עם סוכר, מוסיפים את הקורנפלור ומערבבים לתערובת הומוגנית. שופכים את החלב תוך כדי טריפה לתערובת הביצים ומחזירים לאש תוך טריפה מתמדת עד שהתערובת מסמיכה. מעברים לכלי שטוח ומכסים בניילון נצמד למניעת קרום, ואחר שמצטנן מעט מכניסים למקרר.

מכינים בצק פריך: מערבבים את הקמח עם אבקת הסוכר, מערבבים לתוכו את החמאה עד שמתקבלת תערובת פירורית. מוסיפים את השמנת והווניל  ומערבבים עד לקבלת כדור בצק. אפשר כמובן במעבד מזון. לא מערבבים יותר מידי. עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לשעה.

שוטפים את הדובדבנים ומגלענים אותם. מערבבים את הדובדבנים עם הסוכר, הלימון והקורנפלור ומשהים.

מחממים תנור ל-180 מעלות (חום בינוני). מוציאים את הבצק מהמקרר ופורסים אותו בתוך תבנית עגולה בקוטר 20. מותחים אותו ומייצרים שוליים בגובה של 1.5-2 ס"מ גובה. מכניסים למקפיא לעשר דקות. מוציאים מהמקפיא ושופכים פנימה את מלית הדובדבנים. אופים כחצי שעה, עד שהשוליים של הבצק מזהיבים. מצננים.

מקציפים שמנת מתוקה לקצפת יציבה. מוציאים את קרם הוניל מהמקרר וטורפים אותו. מערבבים לתוכו מחצית מכמות השמנת המתוקה המוקצפת ומצפים את הדובדבנים בקרם. אפשר לזלף נטיפים עם צנטר חלק כמו שאני עשיתי או פשוט להניח ולמרוח.. מקררים מספר שעות במקרר לפני ההגשה.

 

P1050502

 

 

 

להשאיר תגובה

