קינוח של קרח ואש

היו המון משפטי פתיחה שהסתובבו בראשי עבור הפוסט הזה. למשל, שאיני מחשיבה את עצמי גיקית(1). אמנם, אני קוראת את הספרות המתאימה, צופה בסדרות הטלוויזיה הרלוונטיות, מתעסקת בענייני מחשבים גם מחוץ לעבודתי ויש לי בלוג. אז בעצם, מה זה גיק?

P1050546

משפט פתיחה נוסף שכבר השתמשו בו היה, שיש לי גם וידוי קטן(2). אבל כבר השתמשו במשפט, גם אם הוידוי שלי אחר.

אחר כך לא הצלחתי לגבש מתכון.

חשבתי בראש על חריף עם קריר. ניסיתי להכין משהו אדום עם לבן. לא יצא מה שרציתי.

שקלתי לפרוש.

P1050550

אבל אז שמעתי בבוקר, בדרכי לעבודה את טל ואביעד ב-99FM, מבקשים סיפורי התקלויות עם מלצרים. למרות שאני אף פעם לא שוקלת להתקשר, אני בדרך כלל מנסה להזכר בסיפורים מתאימים. כבר מזמן לא קרה לי משהו מעצבן מידי, במיוחד בגלל שאני מסרבת להתעצבן. יש דברים בחיים הרבה יותר נוראיים(3) ממלצרים חסרי יכולת. חוץ מזה, בזמן ששמעתי את הסיפורים, הגעתי למסקנה שהלקוחות הרבה יותר טרחניים מהמלצרים שלא תמיד אשמים ביחס שהם נותנים ללקוח.

P1050548

אבל בכל זאת, נזכרתי בסיפור שקרה לי לפני הרבה שנים, במסעדה שכבר לא קיימת.

20140608_165305

ומה שחשוב, הוא לא הסיפור(4), אלא המנה שיצרה את כל הדרמה ונקראה: "קרפ שוודי".

ובאותו הרגע ידעתי שהקרפ השוודי הזה הוא המנה שלי לאתגר.

20140608_165445

כי מדובר בקרפ, עלה של בלינצ'ס אם אתם מתעקשים, שעוטף כדור גלידה – הקרח, מצופה בשוקולד חם ומובער באלכוהול – האש(5).

קודם כל, זה היה אחד הקינוחים האהובים עלי באותה תקופה, ואכלתי שם הרבה.

שנית, זה ממש טעים.

חוץ מזה, הכנתי גם את הגלידה בעצמי, גלידת פטל, כי רציתי אדום.

P1050595

אמנם, לא הצלחתי בקלות להבעיר את הקרפ, ומשהצלחתי, כמובן שלא הספקתי לצלם את זה. אבל אל תוותרו על האלכוהול, למעט אם אתם מגישים לילדים מתחת לגיל 18.

בשביל הקינוח הזה צריך הכנה מוקדמת. את הגלידה צריך להכין לפחות שש שעות לפני ההגשה כדי שתקפא. את הקרפ ורוטב השוקולד אפשר להכין מראש ולשמור במקרר. מרכיבים את הקינוח לפני שמגישים אותו. מחממים את רוטב השוקולד, בעזרת כף גלידה יוצרים כדור מהגלידה, עוטפים אותה בקרפ, ומניחים על צלחת עמידה לאש (לא מפלסטיק) כשקצות הקרפ תחובים מלמטה. שופכים רוטב שוקולד חם על הקרפ, מניחים כף אלכוהול על הצלחת מסביב לקרפ ומדליקים.

P1050596

אני כאמור לא הצלחתי עם הקטע הזה בקלות, אבל עדיין זה היה טעים.

חוץ מזה, כל הפוסט והקינוח, נוצרו בעקבות רעיון של הדר מהבלוג לילות שימורים, להכין מתכונים בהשראת משחקי הכס, הסדרה, או הספרים, שנקראים שיר של אש וקרח. כאן תמצאו מתכונים נוספים.

20140608_170615

 

(1)כמעט כל מי שפירסם פוסט בנושא, התייחס לעניין הגיקיות: שלו, ושל הקבוצה המדוברת.
(2) לא קראתי את הספרים ואני עדיין באמצע העונה השלישית.
(3)שהילד שלך חולה בסרטן, ומבריא אבל אז הילד השני חולה במחלה הארורה הזאת (וגם הוא מבריא),
(4) הסיפור הוא, שכל פעם שהזמנתי את הקרפ הזה, ביקשתי קצפת וקיבלתי (לפחות ארבע פעמים). בכל הפעמים זה היה עם חברות. ערב אחד, יצאתי עם החבר שלי דאז לסרט ואחרי הסרט, הלכנו לאכול את הקינוח האהוב עלי לבקשתי. ביקשתי קצפת. המלצרית אמרה: אי אפשר. אני: אני רוצה קצפת, מה אי אפשר. המלצרית: זאת מנה שמבעירים, זה ימיס את הקצפת. אני: כבר הזמנתי את זה ארבע פעמים והקצפת הסתדרה מצויין. המעצבנת הולכת, מביאה לי את התפריט ומוכיחה לי שלא כתוב קצפת בתפריט. אני: לא מעניין אותי מה כתוב בתפריט. אני רוצה קצפת. אני רציתי קצפת גם בשבוע שעבר וגם קיבלתי. המלצרית בעצבים: אז זה יעלה לך שקל וחצי. אין בעיה, עניתי לה ובליבי אמרתי: שירדו לך מהטיפ שלא מגיע לך. אבל החבר שלי, שכמובן ישב מכווץ בפינה אחרי שניסה לרמוז לי לוותר ואני יריתי בו מבטי זעם, לא הרשה לי לפגוע בטיפ.
(5)כן, אני יודעת שהפכתי את הסדר – "שיר של אש וקרח", אבל הקינוח שלי הוא יותר קרח מאש.

פה רואים את העשן שנותר מהלהבה

פה רואים את העשן שנותר מהלהבה

קרפ במילוי גלידה בציפוי שוקולד חם ואלכוהול

המצרכים:

קרפ (בלינצ'ס):
כוס ורבע (250 מ"ל) חלב
1 ביצה
כוס (140 גרם) קמח
כף סוכר

גלידה:
קופסת חלב משומר ממותק (מכילה 397 גרם)
2 מיכלי שמנת מתוקה (500 מ"ל)
1 מקל וניל
פטל קפוא (אריזה של 300 גרם)
2 ביצים
רבע כוס (50 גרם) סוכר

רוטב שוקולד חם:
100 מ"ל שמנת מתוקה
75 גרם שוקולד מריר
כחצי כוס אלכוהול – כף לכל קרפ  (אני השתמשתי ברום מתובל)

אופן ההכנה:

מתחילים בהכנת הגלידה, או שמשתמשים בגלידה קנויה ומדלגים על השלב הזה.
מכינים קארד פטל: מפשירים את הפטל ומעבירים אותו לסיר. מוסיפים לו סוכר, ביצה שלמה וחלמון. מבשלים על אש נמוכה עד שהתערובת מסמיכה ומעלה בועות (בדומה לקארד לימון), מצננים. מקציפים חלבון לקצף יציב, מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת, מערבבים בתנועות קיפול את הקצפת עם החלבון ואז מוסיפים את החלב הממותק. מעבירים כשני שליש מהתערובת לכלי אחר, ואז מוסיפים את הפטל לשליש הנותר. טועמים. אם התערובת חמצמצה לכם מידי, תוסיפו לה עוד מתערובת השמנת. אני אהבתי את זה ככה. לתערובת השניה מוסיפים את התוכן של מקל הווניל ויש לנו גלידת ווניל. מקפיאים לפחות שש שעות.

הכנת הקרפ: טורפים בקערה ביצה עם חלב. מוסיפים את הקמח וממשיכים לטרוף עד שכל הקמח נבלע בתערובת ומתקבלת בלילה בסמיכות של שמנת מתוקה. מוסיפים את הסוכר ומערבבים. אני משתמשת במטרפה טובה ולא נשארים לי גושי קמח. אם למרות הטריפה הנמרצת שלכם, הבלילה אינה חלקה, כדאי להעביר אותה דרך מסננת. מטגנים על מחבת טפלון קטנה, משומנת קלות ומנוגבת בנייר סופג. אני משתמשת במצקת קבועה שמכילה בדיוק את הכמות הנדרשת לקרפ ובמחבת בקוטר 16 ס"מ. בכמות הזאת מתקבלים 12 עלים. כמובן שמחבת גדולה יותר תניב פחות עלים. שופכים את הכמות הדרושה למחבת מחוממת. מנענעים עד לכיסוי המחבת. מטגנים עד שפני הקרפ יבשים מנוזל ורואים את ההשחמה בקצוות. הופכים את הקרפ, מטגנים עוד מספר שניות ומחליקים לצלחת, כשהחלק השחום יותר כלפי מעלה. כך מכינים את כל הקרפים.

רוטב השוקולד: ממיסים שמנת ושוקלד במיקרו ומערבבים עד לקבלת תערובת הומוגנית.

הרכבת המנה:

מניחים כדור גלידה על הקרפ. עוטפים את הגלידה והופכים על צלחת הגשה. שופכים מעל רוטב שוקולד חם. שופכים מסביב כף אלכוהול ומדליקים.

אפשר כמובן להקציף שמנת מתוקה (נשארו 150 מ"ל) ולהניח תלולית, כמו שרצתה הלקוחה הטרחנית מהסיפור למעלה.

20140608_170628 (1)

 

 

 

 

 

להשאיר תגובה

