פחזניות בירה במילוי גנאש שוקולד לבן ויסקי

p4

בזמנו, כשהצטרפתי לפרוייקט כחומר ביד הבלוגר של מנטקה, פרסמתי בבלוג אחר. אחר כך החלטתי לפתוח את הבלוג הזה, אבל עדיין יש כמה מתכונים שאני די מרוצה מהם ולכן החלטתי להעבירם לפה. אחד מהם זה הפחזניות האלה.

זה היה האתגר הראשון שהשתתפתי בו ונכנסתי אליו עם כל האנרגיות של מתחילה.

לא כל כך הייתי בטוחה שאצליח לעשות משהו, אבל הלכתי לקנות בירות. כרגיל, עם האובססיה  המסירות שלי, קניתי גם גינס וגם גולדסטאר.

הוספתי הוגרדן (כי אני אוהבת), קניתי אחת פושטית לבנה למקרה שארצה לעשות נסיונות וגם הוספתי עוד בירה שהמוכר המליץ עליה כיותר טעימה מגינס אבל התרה בי שאשתה אותה, אחרי שסיפרתי לו שמטרת הקניה היא מחקר.

היו לי המון רעיונות כמו קאפקייקס, ופירות מטוגנים בבצק בירה ואז, אין לי מושג מאיפה באה לי המחשבה: פחזניות.

p3

הרצתי חיפוש באינטרנט ולא מצאתי שום מתכון של פחזניות מבירה. סיבה מצויינת לנסות. מצאתי כמה מתכונים לפחזניות , אחד של ניר צוק ועוד אחד בתפוז. החלטתי ללכת על המתכון של קרין גורן ולהחליף את המים בבירה לבנה. אחת הדילמות שהיתה לי, זה אם לקרר את הבירות או להשאיר אותן בחוץ אבל כיוון שרוב המתכונים דרשו לכל היותר כוס בירה החלטתי לקרר כדי שאוכל לשתות את מה שנשאר. כמה בירה שאני שתיתי בשבוע הזה.

p2

מודה, מעולם לא הכנתי פחזניות. היה נראה לי מורכב הבצק והערבוב על הגז, ואחר כך לזלף. ההוראות בכל המתכונים היו זהות.להרתיח נוזל ושומן עם סוכר ומלח על האש. להוסיף את הקמח ואז להוריד מהאש. לצנן ע"י ערבוב, רצוי במקסר עם וו גיטרה, ואז להוסיף את הביצים, אחת אחת, רק אחרי שהקודמת נבלעה לגמרי בבצק. לזלף עיגולים על תבנית ולאפות בחום 180 מעלות צלזיוס בין 15 ל-25 דקות (מכל המתכונים גם יחד). ברבע שעה הראשונה אסור בתכלית האיסור לפתוח את התנור. אחרי רבע שעה לפתוח, להציץ ולהחליט אם להמשיך. בתום האפיה (על פי ההחלטה שהתקבלה), יש לצנן את הפחזניות מחוץ לתנור על פי מתכון אחד או בתוך התנור על פי מתכון אחר ולמלא אותן בקרם. מעצבן אותי שאני צריכה להחליט לבד מי צודק.

Untitled-1

אפילו במתכון עם כל ההרגעות וההבטחות שזה פשוט ואין מה לדאוג, לא היה לי ברור אם מותר להוציא את הפחזניות מיד בתום האפיה או שצריך לחכות קצת. אבל לא היתה ברירה, היתה עוד תבנית ונראה לכם הגיוני שאחכה שהתנור יתקרר ואז אחמם אותו שוב?

p1

בקיצור, מלבד אפיה עסקתי גם בקבלת החלטות ובין החלטה להחלטה שתיתי בירה, כי נשאר בבקבוק. ואחר כך בשביל להרגע, שתיתי עוד אחת.

p7

יצאו פחזניות מהממות. 25 במספר. את המילוי הכנתי יום קודם כי היה לי ברור שבירה הולך עם ויסקי ואת הגנאש הזה משוקולד לבן, חמאה, שמנת וויסקי עשיתי כבר בפסח וממנו עשיתי פרלינים מהממים. הפעם הקצפתי אותו עם עוד שמנת מתוקה ואת זה מילאתי בפחזניות. אחרי כמה שעות במקרר הם היו פשוט טעימות. הבצק שלהם שמר על פריכות מסויימת ולא הפך מושי. לא יודעת אם זה בגלל הבירה או שגם עם מים או חלב היה יוצא אותו דבר.

p8

 

בכל אופן, במהלך אותו החודש גיליתי כל מיני דברים מעניינים על בירה ואפיה. בלוג של מישהי שאופה ומבשלת רק עם בירה, הצעה למסיבת יומולדת בירתית, ועוד המון רעיונות בישול ואפיה עם בירה. חלק מהרעיונות המדהימים האלה, יושמו על ידי הבלוגרים המצויינים שהשתתפו באתגר, ואת התוצאות של החודש המשכר הזה אפשר לראות כאן.

p9

מאז כבר הכנתי את הפחזניות האלה לא מעט פעמים, בכל מיני מילויים אבל על הבירה לא ויתרתי.

p33-001

כ-25 פחזניות קטנות (מבוסס על המתכון של קרין גורן)

240 מ"ל (1 כוס) בירה לבנה (אני השמשתי בגולדסטאר)

100 גרם חמאה

1/2 כפית סוכר

1/4 כפית מלח

140 גרם (1 כוס) קמח

4 ביצים

מניחים בסיר את הבירה, החמאה, הסוכר והמלח ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הקמח תוך כדי ערבוב נמרץ. מסירים מהאש ומערבלים מספר דקות לקירור התערובת. מוסיפים ביצה תוך כדי ערבול עד שהיא נבלעת כולה ורק אז מוסיפים את הבאה.

מזלפים פחזניות קטנות ומשאירים ביניהן מרווח כי הן תופחות. מכניסים לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות. אופים במשך 20 דקות בלי לפתוח את דלת התנור. פתיחה עלולה לגרום לצניחת הפחזניות. אחרי 20 דקות מציצים ואם צריך אופים עד לצבע זהוב יפה עוד מספר דקות.

מצננים, חותכים חתך קטן וממלאים בגנאש.

גנאש שוקולד לבן עם ויסקי (יש להכינו לילה מראש)

200 גרם שוקולד לבן

50 גרם חמאה

2 מיכלי שמנת מתוקה

3-4 כפות ויסקי

קוצצים את השוקולד ומניחים בקערה מתאימה למיקרו. מוסיפים את החמאה ומיכל אחד של שמנת ומחממים במיקרו בפולסים של שלושים שניות כדי לא לשרוף בטעות את השוקולד.

מערבבים היטב עד להמסה ומוסיפים את הויסקי. מצננים ומכניסים למקרר ללילה.

מקציפים יחד עם מיכל השמנת השני וממלאים את הפחזניות.

הפחזניות היו טעימות יותר אחרי שהיה של מספר שעות במקרר, וגם למחרת היו עדיין מדהימות.

 

 

 

 

2 מחשבות על “פחזניות בירה במילוי גנאש שוקולד לבן ויסקי

להשאיר תגובה

