חטיפי בריאות עם ג'ינג'ר ותבלינים

יש אמרה: כשהתותחים רועמים, המוזות שותקות ואצלי זה ממש ככה. היה לי קשה. לדעתי זה עדיין לא נגמר אבל הלילה הלכתי לישון בגופיה ותחתונים, מה שלאחרונה לא עשיתי בגלל האפשרות שאצטרך לצאת לממ"ד המשותף הלא הוא חדר המדרגות בבניין בו אני מתגוררת.

 

אני בכלל לא אוהבת ג'ינג'ר ולא היה לי חשק לניסויים. אמנם קניתי ג'ינג'ר טרי, אצל הירקן. קניתי גם ג'ינג'ר מיובש, עם סוכר ובלי סוכר בחנות התבלינים. ובאותה הזדמנות גם ג'ינג'ר טחון. הכל אופסן במקרר ולא ממש היו לי תוכניות מה לעשות עם זה. היה לי רעיון אבל לא ראיתי אותו מתממש.

 

אבל אחותי וילדיה התארחו אצלי. יותם, אחייני, אמר: בואי נכין עוגיות. עם ג'ינג'ר? שאלתי. מה פתאום ג'ינג'ר, עוגיות שוקולד-צ'יפס. אז הכנו עוגיות על פי בקשת הקהל אבל כבר הייתי במטבח. אז החלטתי לבדוק את הרעיון שהיה לי.

כבר מזמן, ראיתי את הפוסט הזה, בשירה אכילה ורציתי לנסות את המתכון. בגלל שהוא כל כך פשוט, היה קל לערוך עליו נסיונות.

מערבבים ביצה, קמח וסוכר. מוסיפים אגוזים ופירות יבשים ואופים. מקררים, חותכים לפרוסות וזהו. אוכלים.

 

קודם כל טיבענתי אותו. החלפתי ביצה ברסק תפוחים. שנית, הוספתי לו ג'ינג'ר מיובש, שלישית, תיבלתי אותו בג'ינג'ר טחון וגם בתוספת של תערובת תבלינים שקניתי על פי המלצת המוכר בחנות.

 

אחותי, שגם לא אוהבת ג'ינג'ר, אהבה מאוד. הטועם הטבעוני שלי, זה שבשבילו אני מכינה את כל היצירות נטולות מוצרים מן החי, אמר שזה הכי טוב שהכנתי אי פעם. זה כמובן בגלל שהוא לא טועם מהדברים הטעימים באמת שאני מכינה.

 

וגם אני לא הפסקתי לנשנש.

הכנתי את זה פעמיים (והשלישית בדרך). אני יכולה להגיד שאני מעדיפה דבלים (תאנים מיובשות) על פני תמרים. לגבי האגוזים, ערבבתי שקדים, אגוזי לוז, מלך פקאן ואפילו גרעיני חמניות ולא הקפדתי על כל יחס ביניהם, פשוט שקלתי, והוספתי עד שהגעתי למשקל הרצוי. הג'ינג'ר נותן לכל נגיסה מין תחושה של רעננות בפה, ואני מתכוונת לנסות להוסיף גם שיבולת שועל בפעם הבאה. כדאי לקצוץ את הפירות והאגוזים. אם לא קוצצים, יותר קשה לחתוך את הכיכר אחרי האפיה. גם אם אתם לא קוצצים את הפירות והאגוזים, את הג'ינג'ר חשוב לחתוך לחתיכות קטנות, הכמות שלו קטנה יחסית ורצוי מאוד שהוא יתפזר בתערובת.

בכל אופן, המתכון הזה, הולך להיות בן בית במטבח שלי.

ואם אתם לא פוחדים מג'ינג'ר, כדאי שתבדקו מה הכינו שאר החברים בפרוייקט.

חטיפי בריאות עם ג'ינג'ר ותבלינים

50 גרם (1/3 כוס ועוד כף) קמח לבן
50 גרם (1/4 כוס) סוכר
110 גרם (קופסה קטנה) רסק תפוחים ללא סוכר
150 גרם פירות יבשים (חמוציות ודבלים- אבל מה שבא לכם)
150 גרם אגוזים (אגוזי מלך, לוז ושקדים- אבל מה שבא לכם, באמת)
5 חתיכות של ג'ינג'ר מיובש, אפשר מסוכר
כפית ג'ינג'ר טחון
כפית תערובת חוויאג' לאפיה (מכיל: הל, ציפורן, כמון,קימל, פלפל שחור, אגוז מוסקט, כורכום וזעפרן).

אופן ההכנה:

קוצצים את הפירות היבשים לחתיכות נגיסות ודומות. אני קצצתי את הכל לגודל חמוציות. קוצצים את האגוזים לחתיכות. מערבבים קמח, סוכר ורסק תפוחים. מוסיפים את התבלינים ומערבבים ואז את הפירות והאגוזים.

מעבירים לתבנית לחם, או אינגליש קייק, או תבניות קטנות לחטיפים קטנים. אופים בחום בינוני כ-45 דקות את התבנית הגדולה וכ-30 דקות את הקטנות.

מצננים, פורסים לפרוסות דקות ומשתדלים להשאיר משהו למישהו אחר.

אפשר להחליף את הרסק, בביצה אחת, אם לא בא לכם טבעוני.

6 מחשבות על “חטיפי בריאות עם ג'ינג'ר ותבלינים

  1. שאלה. המתכון נראה מעניין וטעים. האם ניתן להחליף את הפירות היבשים בתוספת של אגוזים ( לטובת סכרתיים)?
    תודה

    • הי אפרת. נראה לי שזה יצא קצת יבש רק עם אגוזים. מה עם חמוציות ללא סוכר? בכל מקרה, אם את מנסה, הייתי מפחיתה קצת את הכמות, נגיד 250 גרם כל מיני אגוזים ולא 300. וג'ינג'ר לא מסוכר, אל תוותרי על זה.

    • גם לי זה היה חדש, וביום שישי קניתי תערובת שנקראת גרם מסאלה שמכילה הל, כוסברה,, כמון, ציפורן, פלפל שחור וקינמון שגם בה עשיתי שימוש דומה…

להשאיר תגובה

