פקאן, טופי-פקאן, שמרים-טופי-פקאן

P1060973-001

ההשתתפות בפרוייקט של מנטקה, כחומר ביד הבלוגר, מאתגרת אותי כל חודש. אני רוצה להיות מקורית אבל גם מציאותית. אני רוצה להכין משהו שיהיה טעים, שיהיה יפה והכי אני רוצה שהילדים שלי יאהבו את זה. זה לא ממש פשוט איתם.

הם לא מוכנים לטעום כל דבר, הם צריכים שכל ביס יהיה וואו ולא סתם טעים וחוץ מזה הם כל הזמן בדיאטה. הם משתדלים לאכול בעיקר אוכל בריא ולא משמין וכועסים עלי אם אני מכינה עוגות ומאפים. כשמשהו יוצא לי ממש טוב הם אפילו נוזפים בי שאני מנסה לגרום להם להשמין*.

P1060877-001

*עלול להשתמע מדברי שאני מכינה לילדי אוכל לא טעים כדי לעזור להם בדיאטה, אז לא. אני מכינה אוכל טעים מאוד. הדיון הוא על עוגות בעיקר.

אז אני לא באמת מנסה לגרום לאף אחד להשמין, אני פשוט אוהבת לאפות ולהכין עוגות ואני לא יכולה לאכול הכל לבד. מאז שכמות הביקורים בבית החולים פחתה לביקורת של פעם בחודש, אני צריכה למצוא קורבנות מתנדבים אחרים לטעימות.

P1060879-001

 

כשהוכרז על פקאן כחומר הגלם החודשי, מיד חשבתי על פאי פקאן, שכבר המון זמן אני רוצה להכין. מצד שני רציתי משהו שהילדים שלי יאהבו וכאמור הם בעייתיים.

P1060881-001

אני לא ממש בטוחה איך חשבתי על בריוש. אבל עבר לי בראש הבריוש הזה ומיד הוא התחבר עם מקפים ככה:  בריוש-טופי-פקאן.

 

P1060899-001

הכנתי את הבריוש שלוש פעמים בשלוש צורות. הבצק היה מעולה והטופי-פקאן היה חלומי. השילוב ביניהם היה מדהים וסליחה שאני מעידה על כך בעצמי.

P1060901-001

 

אבל אני אצטט את בן מספר אחד שאמר: אסור לך להכין את זה יותר, ואת מה שיש כאן תחביאי כי אני לא עומד בזה, בא לי לגמור את הכל.

P1060904-001

את הטופי הכנתי בדומה למתכון הזה, והוספתי פקאן שקצצתי וטיגנתי בחמאה. את בצק הבריוש כבר הכנתי בעבר והתבססתי על המתכון הזה, שעשיתי בו שינויים.

P1060918-001

בצק הבריוש רך מאוד ודביק, ומה שמאפשר לעבוד איתו זה השהיה של לילה במקרר, שמקשה את החמאה שבו וקימוח משטח העבודה בנדיבות. צריך לעבוד איתו מהר כי הוא מתרכך מהר מאוד מחוץ למקרר.

btp

הגרסה הראשונה היתה שושנים במילוי טופי-פקאן. הגרסה השניה היתה לחמניות בריוש במילוי טופי-פקאן, ובשלישית השתמשתי בתבנית של בבקה, שבתחתיתה שמתי מחצית מהבצק, על זה טופי-פקאן ואז את חלקו השני של הבצק.

P1060979-001

שלושתן היו טעימות, אותו בצק ואותו מילוי. אני העדפתי את הבבקה, הבכור אהב את הבריושים האישיים אבל גרסת השושנים שהיתה הראשונה חוסלה בלי שום ציוץ של טענה.

בדרך כלל אני לא דוחקת באיש להכין ממתכוני אבל הפעם אני מזהירה, אם תכינו, לא תרצו לחלוק בזה עם איש. את הבבקה יישרתי ללא הפסק, וזאת לא עוגה שמתעקמת כשחותכים אותה.

וכאן תוכלו למצוא את כל מתכוני הפקאן שהכינו המשתתפים האחרים.

בריוש-טופי-פקאן

המצרכים:
לבצק-
1 ו 3/4 כוס (245 גרם) קמח
כף שמרים יבשים
1/4 כוס (50 גרם) סוכר
קורט מלח
2 ביצים
100 מ"ל חלב פושר
100 גרם חמאה רכה

לטופי-
1/2 כוס סוכר (100 גרם)
1/2 כוס (חצי מיכל, 125 מ"ל) שמנת מתוקה
50 גרם חמאה
50 גרם שוקולד לבן
100 גרם פקאן קצוץ

אופן ההכנה:
מתחילים עם הבצק:
בקערת המיקסר עם מערבל בצק מניחים את החומרים היבשים ומערבבים, מוסיפים ביצים וחלב עד שמקבלים תערובת נוזלית למדי. מוסיפים את החמאה בחלקים תוך כדי ערבול עד שהיא נטמעת היטב. מניחים במקרר ללילה (לפחות ארבע שעות).
מכינים את הטופי:
בסיר קטן, מניחים חצי מכמות החמאה, ממיסים ומוסיפים את הפקאן. מערבבים עד שהכל נספג ונזהרים לא לשרוף.
בסיר אחר עם דפנות גבוהות, או קלחת, ממיסים את הסוכר עד שהוא הופך לקרמל, ואז מוסיפים את השמנת (זהירות, מבעבע מאוד), מערבבים, מוסיפים את שאר החמאה והשוקולד ומערבבים עד שנמס, לא על האש. מוסיפים את הפקאן. מצננים ומעבירים למקרר.

גרסת השושנים:

משמנים קלות תבנית עגולה בקוטר 24. מחלקים את הבצק לשניים וחצי שומרים במקרר. על משטח מקומח מאוד עם ידיים מקומחות ומערוך מקומח, מרדדים את הבצק למלבן, בעובי של 4 מ"מ. מורחים את המילוי בקצה המלבן, מגלגלים וחותכים את הגליל לפרוסות ברוחב של 2.5 ס"מ. מניחים אותן בתבנית עם הצד החתוך כלפי מעלה עם מרווח ביניהם. חוזרים על אותו תהליך עם החלק השני של הבצק, ומניחים להתפחה, כחצי שעה.
מחממים תנור לחום בינוני (175) ואופים כ-25 דקות עד שהבצק מזהיב. מחממים את רוטב הטופי שנשאר (נשאר) שיהפוך נוזלי. מוציאים את השושנים מהתנור ומיד מורחים מעל רוטב טופי במברשת. מצננים קלות ואוכלים פושר. אם נשאר, שומרים בכלי אטום. נשמר עד שלושה ימים. אפשר לחמם קלות לפני שאוכלים.

גרסת הבריושים האישיים:

מרססים תבנית של קאפקייקס (12) בתרסיס שמן ( או משמנים עם מברשת).

מחלקים את הבצק לשניים וחצי שומרים במקרר. מרדדים על משטח מקומח היטב לעובי של כחצי סנטימטר.

קורצים עיגולים בקוטר של כ-8 סנטימטר ומניחים בתבניות הקאפקייקס.

מניחים כפית מילוי גדושה על הבצק ואז מחלקים את הבצק שנותר ל-13 חלקים שווים, מגלגלים כדורים  מ-12 ומניחים על המילוי. מהחלק ה-13 מגלגלים 12 כדורים קטנים ומצמידים למעלה (כמו בבריוש).

מתפיחים כחצי שעה.
אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (175) כ- 25 דקות, עד שמזהיב.

מחממים את רוטב הטופי שנשאר (נשאר) שיהפוך נוזלי. מוציאים את הבריושים מהתנור ומיד מורחים מעל רוטב טופי במברשת. מצננים קלות ואוכלים פושר. אם נשאר, שומרים בכלי אטום. נשמר עד שלושה ימים. אפשר לחמם קלות לפני שאוכלים.

 גרסת הבבקה:

מחלקים את הבצק לשניים וחצי שומרים במקרר. מגלגלים את הבצק לנקניק ומניחים בתבנית (תבנית קוגלהוף). מניחים טופי-פקאן על הבצק ומכסים במחצית השניה של הבצק. מניחים להתפחה. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (175) כ- 25 דקות, עד שמזהיב.
מחממים את רוטב הטופי שנשאר (נשאר) שיהפוך נוזלי. מוציאים את התבנית מהתנור, הופכים על צלחת הגשה ומיד מורחים מעל רוטב טופי במברשת. מצננים קלות חותכים פרוסה ואוכלים פושר. ואז אכלים עוד אחת. אם נשאר, שומרים בכלי אטום. נשמר עד שלושה ימים. אפשר לחמם קלות לפני שאוכלים.

2 מחשבות על “פקאן, טופי-פקאן, שמרים-טופי-פקאן

להשאיר תגובה

