גרנולה מתובלת

P1070048

אני מנסה לאכול בריא. הנה, הכנתי סלט עם מש ועדשים. אני גם מנסה להכין דברים בבית, כמו גרנולה למשל, כי ככה אני יודעת מה אני מכניסה בפנים ונראה לי (לא בדקתי) שזה גם חסכוני. במיוחד אם מתעלמים מהעובדות הבאות: זה טעים יותר, אוכלים יותר, הלכה הדיאטה וגם החסכון.

אחרי שהכנתי גרנולה וכל מי שטעם אהב, חשבתי על גרנולה מלוחה, לסלט.

P1070042

חיפשתי ברשת והבנתי שאני לא הגאונית הראשונה שחשבה על זה אבל למרות זאת, הגרנולה שלי טיפה שונה מכל המתכונים שמצאתי. נתחיל מזה שכל המתכונים בלי יוצא מן הכלל הלכו על טיגון במחבת.

אני אפיתי בתנור.

שנית, למרות המלח, הפלפל, הצ'ילי והשום שהכנסתי, הוספתי גם סילאן. טוויסט שאסור לוותר עליו.

הגרנולה הזאת מעולה לנשנוש (אני מכרסמת ברגע זה).

P1070049

היא משדרגת כל סלט, אפילו סלט ירקות בסיסי של מלפפון ועגבניה.

מעולה עם יוגורט ומלפפון (בהשוואה לגרנולה מתוקה, יוגורט ובננה), וגם כתוספת למרק מחיתי כמו דלעת, גזר או תפוח אדמה.

מלבד שיבולת שועל, הוספתי שקדים, גרעיני דלעת, גרעיני חמניות ושומשום. אפשר לגוון בפקאן, אגוזי לוז או אפילו אגוזי ברזיל, אך רצוי לקצוץ אותם (את כל שלושת האחרונים) לגודל נגיס.

P1070046

גרנולה מתובלת:

250 גרם שיבולת שועל (לא אינסטנט)
50 גרם שקדים קלופים פרוסים לא קלויים
50 גרם גרעיני דלעת לא קלויים
50 גרם גרעיני חמניות לא קלויים
50 גרם שומשום לא קלוי (אפשר מלא)
כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור
1/4 כפית שום גבישי
קורט אבקת צ'ילי
כף סילאן
1/4 כוס שמן זית

מחממים תנור לחום בינוני, 180 מעלות.
מערבבים בקערה את שיבולת השועל, התבלינים והפיצוחים מכל המינים. מערבבים את השמן עם הסילאן ושופכים על התערובת בקערה ומערבבים היטב עד שכל התערובת מכוסה בשמן וסילאן.
מניחים בתבנית אפיה גדולה, נייר אפיה ומפזרים עליה את התערובת בשכבה אחידה. אופים בין 25 דקות ל-35 דקות, תלוי בתנור שלכם ובמידת ההשחמה הרצויה.
מוציאים, מצננים ומעבירים לכלי אחסון סגור.
נשמר בינתיים שבוע, יישמר גם יותר, פשוט לא נשאר.

2 מחשבות על “גרנולה מתובלת

להשאיר תגובה

