עוגת בוץ זה לא משחק ילדים

P1050661

האינטרנט מלא בבלוגי אוכל. אני מנויה על לא מעט מהם. בפייסבוק יש קבוצות שמעלים בהן תמונות ומתכונים וגם דפים של בלוגים שמפרסמים תמונות מהפוסטים שלהם. גם לי יש דף כזה (אני לומדת מהטובים ביותר). יש בפייסבוק גם דפים של אתרים שבעצם מפרסמים בלוגים של אחרים. אצבעי די קלה על הלייקים וכך יוצא שהפיד שלי מלא בתמונות של דברים טעימים. לפעמים נדמה לי שאני זקוקה למתכון של אחת התמונות שראיתי. במקרה הזה צריך לחשוב מהר אחרת זה הולך לאיבוד, שוקע לתחתית העמוד ונעלם בנבכי האוקיינוס שנקרא בשפתינו "הרשת החברתית".

פעם הייתי לוחצת על המועדפים כדי לשמור מתכון. היום כבר אי אפשר למצוא שם כלום מרוב מועדפים. מזל שהבנתי מה עושים עם פינטרסט אבל אני חוששת שגם הגולם הזה יקום עלי. בינתיים אני עוד מתמודדת ויש לי לוחות לפי נושאים, אבל אני לא ממש אופטימית. בכל אופן, לפני עידן הפינטרסט, ראיתי מתכון לעוגה שנקראת "עוגת בוץ מיסיסיפי" Mississippi Mud Pie. התמונה היפנטה אותי והחלטתי להכין אותה. התחלתי לקרוא את המתכון ודי מהר החלטתי לשנות כל מיני דברים.

P1060784

יצא פאי מדהים, בצק פריך חצי אפוי, תערובת שוקולדית במרקם בוצי וקצפת מעל. לחיזוק הטעם פיזרתי על הבצק מטבעות שוקולד מריר ורק אז הנחתי את תערובת השוקולד.

הבאתי את הפאי לארוחת שישי אצל אמא שלי. לא זוכרת למה, אבל הייתי מאוד עייפה. אחרי הארוחה נשכבתי על הספה ונרדמתי. לא שמעתי שמפנים את השולחן, מוציאים פירות, מכינים קפה ואוכלים עוגה (רוטינה קבועה). התעוררתי למשמע קולות של פרידה וסגירת דלתות והבנתי שישנתי המון.

רוצה קפה, שאלה אימי שהבחינה שהתעוררתי. הנהנתי. שמרתי לך פרוסת עוגה, בקושי הצלחתי, הוסיפה.

P1060785

החלטתי שאני חייבת לחזור על ההצלחה. למרות שרשמתי כל מה שעשיתי, רציתי לבדוק שוב את הפוסט המקורי.

אני לא ממש יכולה לתאר את הרגשתי כשגיליתי שלא שמרתי את המתכון. הרצתי חיפושים למתכון, לתמונות והעליתי חרס בידי. לרגע היה נדמה לי שאחת התמונות זאת האחת אבל אז הסתבר שהפוסט שקשור לתמונה, התפרסם שבועות אחרי שהכנתי את העוגה שלי.

אז אני תקועה עם המתכון שלי בלי ההשראה ומצד אחד זה די מבאס.

P1060790

מצד שני, זה מתכון נהדר אז אני די מרוצה.

תחתית פאי מבצק פריך ללא ביצים, מטבעות או נטיפי שוקולד ומלית עשירה מקקאו, חמאה, שמנת, ביצים וקמח ומעל לכל קצפת מומתקת קלות . ביס קטן של גן עדן.

אפיתי את הבצק והמלית ביחד, כך שהבצק נשאר קצת רך כמו חול רטוב. מתאים לגמרי לעוגת בוץ. אני באופן אישי אוהבת טעם של בצק לא אפוי אבל אם אתם חושבים שלא תאהבו את המרקם, אז תאפו את הבצק באפיה עיוורת כ-15 דקות ורק אז תפזרו את השוקולד והמלית ותמשיכו באפיה. יש להזהר מאפיית יתר כי המלית צריכה להיאפות רק עד שהחלק העליון יציב וגפרור שננעץ יוצא עם הרבה פירורים דביקים עליו. אחר כך, יש לצנן היטב את העוגה וככה היא מקבלת את המרקם הבוצי. להשלמת הטעם מקציפים שמנת מתוקה ומצפים את העוגה בפרחי קצפת גדולים. אפשר גם לגרד מעל קצת שוקולד או לפזר קקאו דרך מסננת.

Mississippi Mud Pie

Mississippi Mud Pie

פאי בוץ מיסיסיפי

המצרכים:

לקלתית:
60 גרם שקדים טחונים
50 גרם (1/3 כוס ועוד חצי כף) קמח
50 גרם (1/3 כוס ועוד חצי כף) אבקת סוכר
100 גרם חמאה קרה

למילוי:
50 גרם חמאה
150 גרם (3/4 כוס) סוכר
1 ביצה
כפית תמצית וניל
115 גרם (3/4 כוס ועוד כף) קמח
45 גרם (1/3 כוס) קקאו
1/2 כפית סודה לשתיה
קורט מלח
כפית נס קפה
200 מ"ל (מיכל) שמנת חמוצה
100 גרם מטבעות או נטיפי שוקולד מריר

לציפוי:
מיכל שמנת מתוקה
1 כף סוכר
שוקולד מריר מגורד או אבקת קקאו לקישוט (לא חובה)

אופן ההכנה:

מתחילים עם הקלתית. מערבבים את השקדים, הקמח ואבקת הסוכר. מוסיפים את החמאה. מערבבים עד לקבלת בצק אחיד ורך. משטחים אותו בתבנית פאי-26 עם דפנות גבוהות. מכניסים למקרר. אם הבצק רך מידי, מכניסים אותו למספר דקות למקפיא ואז משטחים בתבנית.

מחממים תנור לחום בינוני (175-180).

מכינים את המילוי. בקערת המיקסר עם מקצף בלון מקציפים חמאה עם סוכר לתערובת אחידה. מוסיפים את הביצה ותמצית הוניל וממשיכים לערבל עד שהכל שוב אחיד. מנפים ביחד: קמח, קקאו, מלח, נס קפה וסודה לשתיה. מוסיפים לסירוגין שמנת חמוצה ותערובת קמח לתוך החמאה תוך ערבול במהירות נמוכה עד שהכל אחיד.

אם רוצים לאפות את הקלתית, מכסים אותה במשקולת לאפיה עיוורת ואופים כ-15 דקות. מוציאים את הקלתית מהתנור, או מהמקרר (אם מחליטים לא לאפות) ומפזרים עליה את מטבעות השוקולד. מעל מניחים את המילוי ומכניסים לתנור.

אופים כעשרים דקות, עד שהחלק העליון מתקשה, אך עדיין מורגש שזה מעט רוטט מבפנים. קיסם שיינעץ לא יצא יבש. השוליים החיצוניים של הפאי, מזהיבים מעט.

מצננים על רשת ואחר כך מעבירים למקרר לארבע שעות לפחות.

מקציפים את השמנת המתוקה עם הסוכר לקצפת יציבה. מצפים את הפאי ומקשטים באבקת קקאו או שוקולד מגורר. מצננים עוד שעתיים לפחות.

הפאי נשמר במקרר בקופסה סגורה עד ארבעה ימים (אם נשאר).

3 מחשבות על “עוגת בוץ זה לא משחק ילדים

להשאיר תגובה

