ארוחת בוקר מושלמת


P1070100

כשילדיי היו קטנים, ארוחת הבוקר המועדפת עליהם בשבת היתה פנקייק. עם סירופ מייפל או נוטלה או אחד כזה ועוד אחד כזה. מסיבות פיג'מות הסתיימו בארוחת בוקר של פנקייק לפי דרישת החוגגים ובני הבכור אף נהג לומר שאני מכינה את הפנקייק הכי טוב בעולם.

את הפנקייק הראשון שלי הכנתי עוד מהספר של רות סירקיס, ילדים מבשלים, שם הם נקראו מחבתיות (PAN זה מחבת, PANCAKE עוגת מחבת ומכאן מחבתיות*) אבל השם הזה לא תפס. אני די בטוחה שאם אבקש בבית הפנקייק מחבתיות  הם לא יבינו מה אני רוצה.

עם השנים השתכללתי ואני אפילו לא צריכה מתכון בשביל להכין פנקייק. מערבבת את החומרים בלי למדוד אפילו, לפי העין מה שנקרא, עד קבלת בלילה במרקם הנכון ומטגנת.

כבר המון זמן שלא הכנתי פנקייק. הגוזלים גדלו, ולמרות שהם עדיין בקן, הם אוכלים בריא, שומרים על דיאטה ובעיקר קמים בשבת בצהריים. אבל בשבת הקודמת, התעוררתי בבוקר עם דחף להכין פנקייק. כשפתחתי את המקרר להוציא חלב קלטתי בצד קופסת גבינה לבנה 5% שקניתי כבר לפני יותר משבוע ועדיין לא נגעתי בה. התאריך היה עדיין בתוקף ולא רציתי לגלות אותה שוב בעוד שבוע ולזרוק אותה.

P1070076

החלטתי שבמקום חלב אשתמש בגבינה לבנה. הוספתי גביע יוגורט, כוס קמח וביצה. תמצית וניל, סוכר ואז עלה בדעתי להוסיף את המרכיב הכי חשוב: דובדבני אמרנה חצויים לשתיים.

דובדבני אמרנה

דובדבני אמרנה

דובדבני אמרנה אמורים להיות דובדבנים המושרים באמרטו (לפחות לפי מה שקראתי איפשהו). הדובדבנים שקניתי בלגעת באוכל טעימים מאוד ויש להם ניחוח ליקרי כלשהו אבל על הקופסה שלהם לא כתוב שהיא מכילה אמרטו. למרות זאת הם מוסיפים טעם מיוחד לדברים שאני מכינה איתם.

P1070095

טיגנתי פנקייקים במחבת טפלון מרוססת קלות בשמן והגשתי אותם עם כף קרם פרש וקצת מהסירופ של הדובדבנים. היה פשוט טעים. הנוער העדיף רוטב שוקולד על הפנקייק ואחרי שטעמתי ממנו, הגעתי למסקנה שגם זה טעים.

P1070111

מהבלילה יוצאים בין 8 ל-10 פנקייקים גדולים וכ-15 פנקייקים קטנים. ארבעה אכלו ונהנו ולא הרגישו שחסר להם.

אם לא בא לכם על דובדבנים, או שלא הספקתם לקנות, אפשר בלי. רוטב שוקולד או אבקת סוכר, יתאימו מאוד וגם שמנת חמוצה. והאמת שגם בלי שום תוספת הם פשוט טעימים.

 

 

*ועל אותו משקל, קאפקייקס=ספלוניות?

לביבות גבינה עם דובדבני אמרנה

המצרכים:
גביע (250 גרם) גבינה לבנה 5%
גביע (200 מ"ל) יוגורט
1 ביצה
כוס קמח
1/2 כפית אבקת אפיה
2 כפות סוכר

חצי קופסה של דובדבני אמרנה
סירופ של הדובדבנים להגשה

אופן ההכנה:
מערבבים את כל המצרכים הרטובים לעיסה אחידה. מוסיפים סוכר ומערבבים. מנפים לתוך הבלילה קמח עם אבקת אפייה ומערבבים עד שכול הקמח נטמע.
חוצים את הדובדבנים ומוסיפים לבלילה.

מטגנים על מחבת טפלון מרוססת קלות בשמן.

מגישים עם קרם פרש וסירופ דובדבנים. או שמנת חמוצה, או רוטב שוקולד, או בלי כלום. הכל הולך.

2 מחשבות על “ארוחת בוקר מושלמת

  1. גם אנחנו הכנו לילדים מחבתיות לפי רות סירקיס 🙂
    וספלוניות נראה לי תרגום מצוין באותה מידה… 🙂

    דודה שלי מכינה לביבות לבן בסגנון דומה לפאנקייקס שלך, עם לבן במקום חלב, ותמצית רום שהופכת הכל לצבע ורדרד-חום. זה הסוג האהוב על העננצ'יק שלי.

    • אם הוא אוהב טעם של רום, אני בטוחה שגם דובדבני אמרנה ינעמו לחיכו. בני הצעיר מאוד אוהב את הדובדבנים האלה והטעם הליקרי שלהם פשוט ממכר.

להשאיר תגובה

