חטיף שוקולד מחטיף שוקולד

P1070135-001

 אני לא ממש אוהבת שוקולד לבן. כלומר, לאכול שוקולד לבן. אני מכורה לשוקולד מריר, אני מחבבת שוקולד חלב במידה אבל קוביות של שוקולד לבן יכולות להיות מונחות מולי ואני לא ארגיש בשום דחף לבדוק את טעמן. מצד שני מוס על בסיס שוקולד לבן, גנאש שוקולד לבן וגלידה עם שוקולד לבן לא ישארו במקרר שלי יותר מידי זמן. החיבור של שוקולד לבן עם לימון, בכלל התחבב עלי. הכנתי כבר פאי שוקולד לבן לימוני, עוגת פרג לימונית עם זיגוג של שוקולד לבן ולימון מעולה ופאי קרם לימון עם שוקולד לבן  וקראמבל שקדים, שונה מהקודם וגם מצויין.

P1070135-001

כשפרסמו  שחומר הגלם החודשי בפרוייקט כחומר ביד הבלוגר יהיה חטיפי שוקולד דימיינתי לי טוויקס, מכירים? אבל טוויקס עם טוויסט. לא טוויסט הוופל המיתולוגי שקנינו בשקם, אלא היפוך. במקום עוגיה עם טופי קרמלי טבולים בשוקולד, דמיינתי עוגיית לימון וטופי לימון טבולים בשוקולד לבן.

הימים חלפו ואני המשכתי לדמיין את הטוויקס הלימוני שלי. אין לי מושג איך הקליק נדחף באמצע אבל זה קרה.

אז טימפררתי* שוקולד לבן, שפכתי אותו לתבנית החמודה בצורת חצאי גלילים שקניתי ושמתי שלושה קליקים לבנים בכל שקע. אני לא יודעת אם אתם יודעים אז אני אספר לכם שכדורי קליק נמכרים או בשקית מעורבת לבן-חום או חום לבד. אין לבן לבד.

P1070139

אז קניתי שלוש חבילות של קליק לבן-חום והשתמשתי רק בלבן. כי שוקולד חום לא הולך עם לימון.

גם טופי לימוני הכנתי ואותו הנחתי מעל הקליקים.

P1070134

עכשיו הכנתי גם בצק פריך ואפיתי אותו בשביל שברי העוגיות.

במקור הם לא היו צריכים להיות שברי עוגיות אבל הם נשברו לי אחרי האפיה כשחתכתי אותם לגודל של השקעים. ניסיתי לחתוך לפני האפיה. גם זה לא עזר. הבצק פריך מאוד (וטעים) ולא עומד בחיתוך לחלקים קטנים מידי. אבל העובדה שהיו שברי עוגיות במקום עוגיות לא פגמה בטעם.

הצירוף של שוקולד לבן ולימון זה אחד הדברים המדהימים בעיני ונרשמו לחטיף הזה 100 אחוזי הצלחה בין כל הטועמים.

הדר הציעה את השם קליקלימון וזה נראה לי אחלה שם.

לפני שתקראו את ההוראות בעיון, כדאי לכם לבדוק מה הכינו שאר החברים בפרוייקט.

*אני יוצאת מנקודת הנחה שרוב הקוראים כבר שמעו/קראו/ניסו טמפרינג. בכל מקרה אני משתמשת בשיטה פשוטה של המסת מחצית מהשוקולד על באן-מארי ואז מורידה מהאש, מוסיפה את שאר השוקולד ומערבבת עד להמסה.

P1070142

קליקלימון-אצבעות שוקולד לבן במילוי קליק לבן, טופי לימון ושברי עוגיות לימון

המצרכים:
בסיס:
200 גרם שוקולד לבן
3 אריזות של קליק חום-לבן (משתמשים רק בלבנים)

טופי לימון:
100 גרם (1/2 כוס) סוכר לבן
50 מ"ל (1/4 כוס) שמנת מתוקה
75 גרם חמאה
100 גרם שוקולד לבן
50 מ"ל (1/4 כוס) מיץ לימון

בצק פריך:
35 גרם אבקת סוכר
70 גרם (1/2 כוס) קמח
10 גרם (כף) קורנפלור
קורט מלח
50 גרם חמאה רכה
כף מיץ לימון
גרידת לימון מחצי לימון
כפית תמצית וניל

אופן ההכנה:
מתחילים עם הטופי. מחממים את השמנת עד לפני רתיחה, ואז ממיסים את הסוכר לקרמל בהיר. מוסיפים את השמנת בזהירות (זה מתפרץ ועלול לגלוש) לקרמל ומערבבים. מורידים מהאש, מוסיפים את החמאה והשוקולד ומערבבים עד שהכל הומוגני ואז מוסיפים את מיץ הלימון. מצננים.

מטמפררים את השוקולד הלבן ומוזגים לתבנית שקעים של פרלינים. זה לא צריך לכסות את כל התבנית אלא רק להיות בתחתית. מניחים על השוקולד קליקים ומניחים להתקרר ולהתקשות.

מכינים את הבצק הפריך. מחממים את התנור ל-180 מעלות. מערבבים את כל החומרים היבשים, מוסיפים חמאה, תמצית וניל ולימון ומעבדים מעט ככל הניתן. מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפיה ומקפיאים כעשר דקות. אופים כעשר דקות עד שהבצק מזהיב בשוליים.

יוצקים טופי לימון לכל שקע מעל הקליק. מפוררים את בצק העוגיות האפוי ומהדקים אותו לתוך הטופי. מצננים במקרר מספר שעות.

מחלצים מהשקעים ואוכלים. ומחלקים ואוכלים עוד.

שומרים במקרר בקופסה סגורה, או במקפיא לתקופה ארוכה.

10 מחשבות על “חטיף שוקולד מחטיף שוקולד

  1. גם אני חושבת ששוקולד לבן ולימון זה זיווג משמים והאצבעות האלה נראות מפתות במיוחד הייתי שמחה לאיזה אצבע , שתיים כל היד…

להשאיר תגובה

