רולדה קלה

P1070239

מאז שפתחתי את הבלוג, לקחתי על עצמי להכין את העוגה לארוחת יום שישי אצל ההורים. גם לפני כן, נהגתי להכין את עוגות יום ההולדת של בני המשפחה וכמובן את העוגות לחגים אבל זה היה בתיאום עם אמא שלי. עכשיו, זה מובן מאליו שאני צריכה להכין עוגה. אני לא מתלוננת חלילה, אבל לפעמים יש לי שבוע עמוס ואני מגיעה לסופו בלי נשימה. כזה היה בדיוק השבוע שעבר עלי. אבל אין מצב שאגיע בלי עוגה. ביום שישי התעוררתי קצת מאוחר וקלטתי שאין לי עוגה.

P1070221-001

בשביל מצבים כאלה בדיוק יש את רולדת השוקולד והקצפת שלי. המצרכים תמיד בבית, היא מהירת הכנה וטעימה כל כך שלא כדאי לספר כמה קל להכין אותה.

P1070223

את הבסיס לרולדה אני מכינה בדומה למה שלמדתי בסדנה של הקונדיטור אלון גולדמן וכבר כתבתי על זה כאן. אבל אני לא מפרידה ביצים. הקצפה של ביצים שלמות במיקסר יוצרת קציפה אוורירית מספיק לרולדה.

P1070225-001

המילוי זה קצפת נטו. מה שמשדרג את הטעם של הרולדה זה מריחתה בממרח כלשהו לפי טעמכם לפני המילוי בקצפת. זה יכול להיות ממרח שוקולד או חלבה, ריבת חלב, או קרם טופי שהכנתם לבד. אם למשל, הכנתם עוגת שמרים עם טופי פקאן ונשאר לכם קצת טופי. מריחה דקה בלבד.

P1070229

אחרי שממלאים את הרולדה ברוב הקצפת, מגלגלים, מורחים מעל ומגרדים תלתלי שוקולד מריר. אני הוספתי תותים מעל כי יש אנשים (מוזרים) במשפחה שלא אוהבים פרי בעוגה, אז ככה קל לתת להם בלי להרוס. אבל בהחלט אפשר לשים קוביות תותים גם בתוך הקצפת.

P1070232-001

התנור שלי קטן, והתבנית שלי 30X30 והכמות פה מספיקה לתבנית הזאת בדיוק. אם התבנית שלכם יותר גדולה כדאי לעדכן את הכמויות ע"י חלוקה בשלוש והכפלה בארבע.

P1070234

רולדת שוקולד וקצפת בקלי קלות

המצרכים:
לרולדה:
3 ביצים
35 גרם (1/4 כוס) קמח
35 גרם (1/4 כוס) קורנפלור
10 גרם (כף) קקאו
75 גרם (1/4 כוס ועוד כף) סוכר
1/2 כפית תמצית וניל

למלית:
3-4 כפות של ממרח כלשהו: שוקולד, חלבה, אגוזים, ריבת חלב, קרמל טופי
מיכל שמנת מתוקה
2 כפות אבקת סוכר
20 גרם שוקולד מריר, או תלתלי שוקולד מוכנים
4-5 תותים

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-175 מעלות ומרפדים תבנית מרובעת בגודל 30X30 בנייר אפיה. פותחים נייר אפיה נוסף על משטח עבודה.
מקציפים ביצים עם סוכר עד שמתקבלת קציפה בהירה. מנפים את הקמח, הקקאו והקורנפלור ומקפלים לביצים. מוסיפים את תמצית הוניל. משטחים את התערובת בתבנית ואופים כ-8 דקות, עד שהחלק העליון קפיצי למגע אצבע. זהירות מאפיית יתר.
מוציאים את התבנית מהתנור והופכים את העוגה על נייר האפיה שהכנו קודם.
מקלפים את נייר האפיה בזהירות מהעוגה ומגלגלים אותה.
מקציפים שמנת מתוקה ואבקת סוכר לקצפת יציבה. פותחים את הרולדה, מורחים בממרח שבחרנו שכבה דקה, ומניחים את הקצפת על הרולדה. משאירים מספר כפות לקישוט. מורחים את הקצפת על פני הרולדה ומשאירים חלק קטן בקצה ללא קצפת.
מגלגלים את הרולדה, מורחים את יתרת הקצפת מעל ומפזרים תלתלי שוקולד מריר.
מניחים חצאי תותים מעל ומצננים במקרר מספר שעות.
אפשר לאכול את העוגה מיד בתום ההכנה, אך היא טעימה יותר אחרי צינון של שעתיים לפחות
העוגה נשמרת במקרר כשלושה ימים בקופסה סגורה (אבל אין סיכוי).

2 מחשבות על “רולדה קלה

להשאיר תגובה

