עוגת תפוזים ויוגורט יווני

P1070421
אני אוהבת לפתוח את הפינטרסט ולגלות דברים חדשים. כולם נמשכים לדברים שנראים טוב בין אם זה אדם, בגד או עוגה. אני יכולה להכין מתכון שאין לו תמונה, אבל לעולם לא אכין משהו שהתמונה שלו לא מושכת אותי לטעום.
בכל אופן, כשראיתי את העוגה הזאת, מיד ידעתי שאני חייבת להכין אותה.

P1070422
היה נסיון אחד כושל, כשניסיתי לשנות משהו בהרכב, אבל ניסיתי שוב והצלחתי. הייתי צריכה לטפל בכל נושא המרת המידות מ-Cup לכוס, וזה לא היה פשוט כמו שזה עשוי להשמע, אבל היה כדאי. העוגה מדהימה.
כמובן שלא יכולתי בלי לשנות אז לכבוד חודש התפוזים, בכל מקום שהיה כתוב לימון, שיניתי לתפוז.
אתם כמובן מוזמנים להחזיר ללימון את כבודו, (ולהחליף חזרה את רכיבי התפוז בלימון, למעט תמצית פריחת ההדרים) אבל אני מאוד אהבתי את העוגה בטעמה התפוזי.

P1070423

המצרכים:
150 גרם (3/4 כוס) שמן זית
2 ביצים L
גרידת תפוז מתפוז שלם
60 מ"ל (1/4 כוס) מיץ תפוזים סחוט
2 גביעים של יוגורט יווני
200 גרם (1 כוס) סוכר
265 גרם (2 כוסות פחות כף) קמח
2 כפיות אבקת אפיה

לציפוי
50 גרם (1/3 כוס) אבקת סוכר
3-4 כפות מיץ תפוזים
3-4 טיפות מי פריחת הדרים (מי זוהר)

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום בינוני, ומשמנים ומקמחים תבנית קוגלהוף.
מערבבים את השמן, הביצים, המיץ וגרידת התפוז בקערה גדולה. מוסיפים את הסוכר תוך כדי טריפה. מוסיפים את היוגורט ומערבבים היטב. מערבבים את הקמח ואבקת האפיה ומוסיפים לתערובת הביצים בשלבים. כל פעם שליש מהכמות וערבוב רק עד שכל הקמח נבלע. לא לערבב יותר מידי.
מעבירים את העיסה לתבנית ואופים כ-45 עד 50 דקות. בודקים עם קיסם שהוא יוצא יבש.
מצננים את העוגה ומוציאים בזהירות מהתבנית.
מערבבים את אבקת הסוכר עם מיץ התפוזים ומי הזוהר. מפזרים בעזרת כף על העוגה.

הערות:
אני השתמשתי בסוכר דק
מיץ תפוזים שנסחט מתפוז אחד, הספיק לי גם לעוגה וגם לציפוי.

מחשבה אחת על “עוגת תפוזים ויוגורט יווני

  1. פינגבק: טרייפל בטעם טירמיסו | בּוּבּעלֶ'ה

להשאיר תגובה

