הכל זהב

פרסום של חומר הגלם ב"כחומר ביד הבלוגר", מכניס אותי לסטרס. סטרס מסוג טוב, אני חושבת, עד כמה שסטרס יכול להיות טוב. זה מתחיל בדרך כלל עם: אין לי שום רעיון. אחר כך, המחשבות רצות על דברים שכבר הכנתי ואיך אני יכולה לשנות אותם, להחליף בהם משהו כדי לייצר דבר חדש. ואז אני מתחילה בנסיונות. לפעמים הנסיון מצליח מיד בהתחלה.

לפעמים אפילו שהצליח לי, אני לא מרוצה ומנסה משהו אחר. לפעמים קורה אסון קולינרי ולמרות זאת, אני בדרך כלל לא מתייאשת.

הפעם כמעט התייאשתי.

חשבתי על כל מיני רעיונות, חלקם נפסלו על הסף, חלקם נראו מעניינים אבל לא הצלחתי להתקדם.

תוך כדי חשיבה, הכנתי קארד תפוז וטופי תפוז, שיהיה.

קניתי גם מסקרפונה, שיהיה.

ואז בהחלטה של רגע, הכנתי בצק פריך שוקולד ואפיתי טארטלטים. הכנתי קרם מסקרפונה מגבינה וקצפת ומילאתי את הטרטלטים עם הקרם וקארד תפוז. שלושים ביסים מושלמים. קטנטנים וטעימים עם שם ארוך. עד שתגמרו להגיד טארטלטים, לא ישאר אפילו אחד.

 וכאן אפשר למצוא את כל יתר המתכונים התפוזיים הנהדרים שהכינו שאר משתתפי הפרוייקט.

טארטלטים שוקולד בניחוח תפוז במילוי קרם מסקרפונה וקארד תפוז (30 יחידות)

לטארטלטים:
100 גרם חמאה
105 גרם קמח
70 גרם אבקת סוכר
35 גרם קקאו
1 חלמון
כפית תמצית תפוז

לקארד תפוז:
2 חלמונים
70 מ"ל מיץ לימון סחוט מתפוז
90 גרם סוכר
50 גרם חמאה
כפית גרידת תפוז

לקרם מסקרפונה:
250 גרם מסקרפונה
מיכל שמנת מתוקה
3 כפות אבקת סוכר

אופן ההכנה:

מכינים את קארד התפוז. מערבבים את כל החומרים למעט החמאה על אש נמוכה עד שהתערובת מסמיכה ורואים בועות. זה לוקח לא מעט זמן, צריך להיות סבלניים. כשהתערובת סמיכה כמו דיסה, מסירים מהאש ומערבבים פנימה את החמאה. מניחים להצטנן ואז מכניסים למקרר, עד לשימוש.

מכינים את הטארטלטים. מערבבים במעבד מזון את הקמח, אבקת הסוכר והקקאו. מוסיפים קוביות של חמאה ומעבדים עד לקבלת פירורים. מוסיפית חלמון ותמצית תפוז. ומעבדים קלות עד לקבלת כדור בצק ומניחים במקרר לשעה.

מחממים תנור לחום בינוני.
מרדדים את הבצק וקורצים עיגולים אותם מניחים בתבניות שקעים קטנות. מחוררים את הבצק בעזרת מזלג מניחים עליו מנג'טים קטנים ובתוכם שעועית לאפייה עיוורת.
אופים 10-12 דקות. מצננים ומוציאים בזהירות שלא ישברו.

מקציפים שמנת מתוקה ואבקת סוכר לקציפה רכה. מוסיפים בהדרגה את המסקרפונה ומקציפים עד שמתקבל קרם יציב.

ממלאים כל טארטלט בקרם ומעל מזלפים קארד תפוז.

שומרים במקרר בקופסה סגורה עד האכילה.

2 מחשבות על “הכל זהב

להשאיר תגובה

