אחד באפריל באבוקדו

P1070537

זו כבר השנה השניה שאני משתתפת באתגר כחומר ביד הבלוגר של אתר מנטקה והסיבה שאני מציינת את זה היא ששוב הגיע אחד באפריל ואיתו חומר גלם מאתגר מעניין במיוחד: אבוקדו. אולי זה נשמע פשוט אבל מנטקה הוא אתר שעוסק בקונדיטוריה והרעיון בפרוייקט הוא להכין משהו שהוא קינוח, או לפחות מאפה. בשנה שעברה חומר הגלם היה ירקות שורש, ואני הכנתי רביולי במילוי "חמאת" גזר ברוטב סוזט.

היה טעים.

אבוקדו, קצת יותר מאתגר מירקות שורש. בטח בצד הקינוחי שבו.

האתגר הזה הזכיר לי את השירות הצבאי. הייתי בגרעין נח"ל והתחלנו את דרכנו בקיבוץ שמרבית חבריו היו דרום אמריקאיים. שם הכרתי בפעם הראשונה ריבת חלב וראיתי איך מכינים אותה. בדרום אמריקה, בארגנטינה אם אינני טועה, היו מערבבים אבוקדו עם סוכר ואוכלים בכפית. אני זוכרת שהציעו לי לטעום וסירבתי. יש דברים שפשוט לא משכנעים אותי.

אבל אז הגיע האתגר הזה, ואני כמובן חייבת לעמוד באתגרים. ישר הכרזתי שאכין גלידה. חשבתי על הגלידות שכבר הכנתי בלי מכונה (כי אין ברשותי מכונה) עם חלב מרוכז, וגם חיפשתי קצת באינטרנט ומצאתי גלידות כאלה אבל בראש לא התחבר לי אבוקדו עם חלב מרוכז.

רציתי גם להחביא את הצבע כי אני מכירה את קהל הטועמים שלי והם לא מתים על פיסטוק, או על ירוק.

החלטתי לשלב פטל שהיה לי במקפיא ולהוסיף שמנת מתוקה לפי איך שהעניין יתקדם.

P1070532

על הגלידונית חשבתי במקרה, כשהחזרתי לארון את תבניות הסיליקון. קודם כל התחלתי עם השוקולד. טימפררתי* 300 גרם שוקולד. ציפיתי את תבניות השקעים. שלי עגולות עם דפנות ישרות והן טיפה גדולות מידי בשביל פרלינים אבל לגלידונית הן בדיוק בגודל הנכון. הנחתי את התבניות עם השוקולד בצד להתקשות.

עכשיו טחנתי פטל קפוא וסוכר. אחר כך הוספתי את האבוקדו והיה די טעים אבל הרגשתי שחסר משהו. לא רציתי להוסיף שמנת מתוקה אבל נזכרתי שיש לי חצי פחית קרם קוקוס במקרר והחלטתי להוסיף את זה במקום. יצא קינוח פרווה ואפילו טבעוני.

אחרי שהכל היה טחון, העברתי דרך מסננת כדי להפטר מגרעיני הפטל.

מילאתי את תבניות השוקולד בגלידה בעזרת שק זילוף שגזרתי בקצה (ללא צנתר) כי זה נוח, אבל גם אם אין, אפשר להשתמש בכפית. סגרתי את תבניות השוקולד והקפאתי.

P1070535

אחרי מספר שעות, הוצאתי לטעימות. הבן הגדול אמר שטעים מאוד, הצעיר פחות אהב אבל חברה שלו התלהבה. אחרי שגיליתי להם שזה מאבוקדו, הם התפעלו אפילו יותר.

נתתי לחברה את המתכון, והיא הכינה ואהבה מאוד.

P1070540

אז אם בא לכם על חטיף קריר וקליל, תנסו את זה בבית. לא חייבים גלידונית. אפשר להכין את הגלידה, ולאכול אותה ככה, עם ציפוי שוקולד מעל. ולא לדאוג, למרות שאחד באפריל, זה מתכון אמיתי לגנרי.

שניה לפני שאתם עוברים למתכון, לכו לבדוק את שאר מתכוני האבוקדו.

P1070538

 

גלידונית אבוקדו ופטל

המצרכים:
300 גרם שוקולד מריר
2 תבניות שקעים מסיליקון בגודל מתאים לגלידונית

150 גרם פטל קפוא (חצי קופסה)
200 גרם (1 כוס) סוכר
אבוקדו בשל אחד
200 גרם (1/2 פחית) קרם קוקוס

אופן ההכנה:

מטמפררים* את השוקולד ומצפים את השקעים בתבניות. מניחים להם בצד להתקשות. אמור להשאר שוקולד לסגירת הגלידונית.
טוחנים את הפטל הקפוא עם הסוכר לתערובת פירורים דקים. מוסיפים את האבוקדו ואת קרם הקוקוס וטוחנים למחית חלקה ואחידה. מעבירים דרך מסננת כדי להפטר מגרעיני הפטל.
מעבירים לשק זילוף גדול וממלאים את השקעים, או שממלאים אותם בכפית. אם השוקלד שנותר התקשה, ממיסים אותו מעל באן-מארי. מצפים את הגלידה בשקעים בשוקולד ומקפיאים.
לפני ההגשה מחלצים מהתבניות.
נשמר במקפיא לפחות שבועיים (שמרתי שניים כדי לבדוק את הטעם).

*טמפרינג – אפשר לקרוא על זה כאן. אני ממיסה מחצית מכמות השוקולד בבאן-מארי ואז מורידה מהאש, מוסיפה את השאר ומערבבת עד להמסה של כל השוקולד.

6 מחשבות על “אחד באפריל באבוקדו

להשאיר תגובה

