פאי ארוחת בוקר של שבועות

כבר מזמן רציתי להכין קראק פאי. כל כך הרבה דיברו וכתבו על כמה שזה טעים, סוג של אוכל דרומי מנחם ומתוק בטירוף.

הבעיה היא, שיש לי חששות מאוכל שכולם מהללים אותו. אני לא כמו כולם (יש כזאת פרסומת, לא?) והרבה פעמים משהו שכולם אוהבים, אני אעפס… לא מוצאת את "הדבר" כל כך מדהים, אבל ברור לי לגמרי, שהבעיה היא אצלי (פולניה אבל מודעת).

והנה הגיע חודש שיבולת השועל באתגר "כחומר ביד הבלוגר", של מנטקה ואמרתי לעצמי, הזדמנות.

אפריל, כידוע לכולם נפתח עם פסח ואני לא אוכלת חמץ בפסח.

פסח עבר, ואיתו החשק להכין קראק פאי. במקום זה הכנתי פאי קרם וניל עם יוגורט ותותים על קלתית אפויה של שיבולת שועל ועוד דברים טובים. רציתי לקרוא לזה: פאי ארוחת בוקר. יוגורט, גרנולה, סילאן ופירות זה כמו מוזלי לארוחת בוקר. יצא אסון. כלומר הקרם והתותים היו מעולים אבל הקלתית היתה בלתי אכילה בעליל.

כיוון שהבלוג, והאתגרים הם לא בדיוק העבודה שמפרנסת אותי, הנחתי לזה וגם כמעט ויתרתי, בגלל כל מיני התחייבות אחרות שקשורות לעבודה, ילדים (תינוקות ממש-כנראה לא יימאס לי לכתוב את זה) והחיים עצמם.

אבל בסוף השבוע האחרון, התפנה לי קצת זמן ואמרתי לעצמי, ניסיון אחד קטן.

החלטתי להכין את קלתית הפאי כמו במתכון הקראק פאי, שבו משתמשים בשיבולת שועל שלמה (לתשומת ליבכם: לא טחונה ולא קוואקר).

את המילוי הכנתי מקרם וניל (קרם פטיסייר), יוגורט יווני וגבינה לבנה, דומה לניסוי הקודם אבל עם גבינה ובתוספת אפייה לפאי השלם.

את התותים החלטתי להוסיף בסופו של דבר ואני לא מצטערת על כך.

יצא פאי גבינה במרקם עדין וקליל. הקלתית עצמה יצאה קראנצ'ית למדי, והשילוב ביניהם נהדר.

לגמרי התאים לזה השם: פאי ארוחת בוקר (יוגורט עם גרנולה ופירות) של שבועות (גבינה).

עכשיו אני מניחה שאכין בכל זאת את הקראק פאי המקורי. מרגישה חובה לנסות.

לפני שאתם ממשיכים לקרוא את ההוראות המדוייקות, כדאי לכם לבדוק את שאר המתכונים השיבולי-שועלים.

פאי גבינה בקלתית שיבולת שועל

המצרכים:
למילוי:
קרם פטיסייר:
3 חלמונים
300 מ"ל (כוס ורבע) חלב
30 גרם (4 כפות) קורנפלור
100 גרם (1/2 כוס) סוכר
מקל וניל

1 יוגורט יווני
500 גרם (2 מיכלים) גבינה לבנה 5%
100 גרם אבקת סוכר

לקלתית (מבוסס על המתכון הזה עם שינויים שלי):

100 גרם חמאה רכה
75 גרם (1/3 כוס) סוכר חום כהה
25 גרם (2 כפות)סוכר לבן
1 ביצה
125 גרם (כוס ורבע) שיבולת שועל
87 גרם (2/3 כוס פחות כף) קמח לבן
1/4 כפית מלח

60 גרם חמאה רכה
2 כפות סוכר חום כהה

תותים לעיטור (לא חובה)

אופן ההכנה:
מתחילים בהכנת קרם וניל. מרתיחים חלב עם מקל וניל חצוי לאורכו. נותנים לחלב לעמוד מעט לספיגת טעמים. מרוקנים את תוכן מקל הוניל לתוך החלב. מערבבים חלמונים עם קורנפלור וסוכר ושופכים על תערובת החלמונים את החלב, תוך כדי טריפה. מחזירים לסיר ולאש, וטורפים את התערובת עד שהיא מסמיכה. מורידים מהאש, מכסים בניילון נצמד את פני הקרם, למניעת קרום ומצננים.

עוברים להכנת הקלתית.

מחממים תנור לחום בינוני (175 מעלות). במיקסר עם וו גיטרה, מערבלים חמאה וסוכר. מוסיפים את הביצה עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הקמח, שיבולת השועל והמלח. משטחים את הבצק בתבנית 30 על 25 ואופים כעשרים דקות עד שהתערובת מזהיבה. מצננים.

לפני שמרכיבים את הפאי, מחממים שוב את התנור לחום בינוני.
מפוררים את העוגיה לפירורים גסים ומערבבים עם חמאה וסוכר חום. משטחים בתבנית פאי קוטר 26 עם שוליים גבוהים.

טורפים את קרם הוניל שהתקרר בינתיים ומערבבים עם גבינה, יוגורט, ואבקת סוכר. מעבירים את המילוי לקלתית ואופים כ- 20 דקות, עד שרואים את הקרום שנוצר בגבינה.

מקררים, ומעבירים למקרר ללילה לפחות לפני שמגישים.
מקשטים את הפאי בחצאי תותים.

2 מחשבות על “פאי ארוחת בוקר של שבועות

להשאיר תגובה

