תאנים בפורט

תאנה היא אחד מהפירות האהובים עלי ביותר. בדרך כלל אני לא יכולה לעמוד בפני סלסילת תאנים אצל הירקן. אבל אז אני נתקעת עם כמות פרי שאני לא יכולה לאכול את כולה לבדי, כי חוץ ממני אף אחד לא אוכל אצלנו תאנים.

אז אני אוכלת קצת תאנים ואז אני אופה משהו עם תאנים או מכינה קינוח עם תאנים. בסופו של דבר זה אני עם תאנים.

שימור התאנה ביין, עדיין משאיר אותי עם התאנים אבל לפרק זמן ממש ארוך וזה כבר יותר יותר טוב. לאכול תאנה כשכבר אין תאנים אצל הירקן, משמח אותי מאוד במיוחד כשהיא (התאנה) שיכורה מיין.

אפשר לשמור את התאנים בצנצנת על השיש. אני מעדיפה במקרר, כי זה יותר טעים לי קר, במיוחד היין.

אני אוהבת לאכול את התאנה ככה, עם קצת מהיין.

הכנתי גם טארטלטים עם קרם מסקרפונה ותאנים ועוד אכתוב על כך.

התאנים הולכות נהדר גם עם גלידה וניל, עם פנקייק וגם עם גרנולה ויוגורט.

אבל לפני שאתם הולכים להכין, כדאי שתציצו מה עשו שאר המשתתפים בפרוייקט החודש.

20150828_101457

 

 

תאנים בפורט

קילו ורבע תאנים
1.5 כוס יין פורט (או יין מתוק אחר)
3 כוסות מים
300 גרם (1.5 כוס) סוכר
מקל קינמון
מעט מסמרי ציפורן
1/2 כוס מיץ לימון (משני לימונים בערך)

שוטפים את התאנים, מורידים את העוקצים אם יש, וחורצים צלב בבסיס התאנה. מניחים בסיר גדול ושטוח את כל המצרכים-למעט התאנים, ומבשלים עד שהסוכר נמס. מניחים את התאנים בנוזל שעל האש ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים עד שהתאנים סופגות יין ומשנות את צבען, כשלושת רבעי שעה. מעבירים את התאנים לצנצנות מעוקרות ומוסיפים את נוזלי הבישול. מקררים מעט וסוגרים.
אפשר להשאיר מחוץ למקרר מספר שבועות.
אני מעדיפה לשמור במקרר. זה גם נשמר יותר זמן (חודשים) וגם יותר טעים.
אם נשאר נוזל שלא נכנס לצנצנת, תשמרו אותו גם, במקרר. אפשר להשתמש בו כמו סירופ מעל פנקייק או גלידה או פנקייק עם גלידה.
שימו לב להשתמש במזלג או כף נקיים כשאתם מוציאים תאנה, ותזכרו לא להכניס לצנצנת מזלג שכבר היה בפה שלכם, בשביל להוציא עוד תאנה. זה עלול לקרות, כי זה טעים אבל עלול לקצר את חיי תאנים שנותרו.

2 מחשבות על “תאנים בפורט

להשאיר תגובה

