עוגיות אגוזי לוז ונוטלה

20160118_214845

אחותי סיפרה לי היום שיש בנות בעבודה שלה שקוראות את הבלוג. "את עדיין מעדכנת אותו?" שאלה קצת בפליאה.

לאחרונה אני מאוד שקועה בתחביב החדש שלי, יצירה בנייר ואני מביאה פחות פינוקים למפגשים השבועיים אצל אמא שלי ואולי זה מה שגרם לשאלה אבל עדיין אני מקפידה להשתתף באתגר החודשי של כחומר ביד הבלוגר.

כשהכריזו על נוטלה ואגוזי לוז, ידעתי שיהיו כמה נסיונות, אבל לקח לי זמן להתניע.

העוגיות האלה הן וריאציה על עוגיות שכבר הכנתי בעבר. פשוטות להכנה וטעימות מאוד.

בקושי הצלחתי לצלם, והבן שלי וחבריו התייצבו למשימה וחיסלו את העוגיות.

וכאן אפשר לבדוק, מה עוד טומן בחובו אתגר הנוטלה.

עוגיות אגוזי לוז ונוטלה:

80 גרם אגוזי לוז טבעיים
45 גרם סוכר
105 גרם קמח
1 כף קורנפלור
100 גרם חמאה רכה
כפית תמצית וניל
3 כפות שמנת מתוקה

כף גדושה נוטלה
כפית שמנת מתוקה

אופן ההכנה:

קולים את אגוזי הלוז כ-15 דקות בחום בינוני. מצננים ומשפשפים בידיים להורדת הקליפה. טוחנים לאבקה.

במעבד מזון מערבבים אבקת סוכר, קמח, אגוזי לוז וקורנפלור. מוסיפים את החמאה ומפעילים את המעבד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הוניל והשמנת ומערבבים. מתקבל בצק רך מאוד.

מחממים תנור ל-175 מעלות.

מעבירים לשקית זילוף עם צנתר כוכב ומזלפים עוגיות. עם האצבע יוצרים שקע באמצע הכוכב. מערבבים נוטלה עם שמנת ומזלפים מעט בשקע שיצרנו. מקפיאים כעשר דקות.

אופים ישר מההקפאה כ-12 דקות עד שהעוגיות מזהיבות קלות.

מצננים.

נשמר בקופסה סגורה מספר ימים.

בפועל, לא נשמר ולא נשאר.

 

להשאיר תגובה

