משלוח מנות

 

 

20160318_124755

משלוח המנות שקיבלתי מטליה

הזכרון שלי מהחלפת משלוחי מנות לא מוצלח. תמיד הייתי מכינה את המשלוח הכי מושקע ומקבלת חבילת סוכריות או חטיף עטופים בנייר. במבט לאחור אני מניחה שלעיתים זה נבע מבעיה כספית או חוסר מעורבות של ההורים אבל כיוון שגם אני לא באה ממשפחה משופעת בכסף, קשה לי לקבל את זה בהבנה.

אבל מה שבעצם רציתי להגיד, שהחלפת משלוחי המנות של עוגיונט, שאני משתתפת בה זו השנה השניה שינתה לי את הקארמה.

בשנה שעברה, קיבלתי משלוח מהמם של אלירן "מיסטר קאפקייקס", מאור. השנה זכיתי לקבל את המשלוח המדהים שהכינה טליה "Ex Cocina" עובדיה שכבר זכיתי לטעום ממעשי ידיה ואני יודעת שהכל יהיה טעים.

גם אני השתדלתי להשקיע במשלוח המנות שלי ואני מקווה שהמקבלים יאהבו. הכנתי דברים  שכבר הכנתי בעבר, בעיקר ממתכוני הבלוג. הוספתי גם את מה שהכנתי לאתגר החודשי ב"כחומר ביד הבלוגר" וצירפתי גם כרטיס ברכה בתור סקראפרית מתחילה.

20160318_083829

משלוח המנות שהכנתי

אז מה היה במשלוח:

תאנים בפורט וריבת תותי-פרוטי. חטיפי בריאות וג'ינג'ר ועוגיות שיבולת שועל. חטיף שוקולד במילוי במבה וקרם חמאת בוטנים (מתכון בקרוב). קאפקייקס שוקולד ומרמלדה תפוח וקוקוס. עלי פילו במילוי דובדבנים חמוצים ושטרודל תפוחי עץ מעלי פילו ותפוחי עץ.

אחד המתכונים שאני מכינה הרבה לאחרונה זה שטרודל תפוחי עץ מעלי פילו. חותכים חבילת עלי פילו לשלוש. מפשירים את אחד השלישים. מבשלים תפוחים עם סוכר ומים. מועכים, ממלאים עלה, מגלגלים לאצבע שמנמנה ואופים כרבע שעה.

אחרי האפיה מפזרים אבקת סוכר ואוכלים פושר. אפשר ככה, אפשר עם גלידה. אפשר להוסיף לתפוחים קינמון או אגוזים, או את שניהם.

מתכון קל להכנה שמקבל תשבחות רבות. הוא פרווה ואפילו טבעוני ואם נשאר, אפשר לחמם אותו טיפה בטוסטר אובן.

אפשר למלא את עלי הפילו בדובדבנים חמוצים שבושלו עם קצת סוכר כמו התפוחים. אפילו מרחתי את העלים בנוטלה וגילגלתי לסיגרים ואפיתי. יצא מעולה.

20160229_084550

שטרודל תפוחי עץ בקלי קלות:

המצרכים:

1/3 חבילה עלי פילו (גליל שנחתך לשלוש)
3 תפוחי גרנד סמיט גדולים
1/4 כוס סוכר
1/2 כוס מים
1-2 כפות שמן

אופן ההכנה:

מפשירים את עלי הפילו במקרר. מקלפים את התפוחים, חותכים לקוביות ומבשלים עם המים והסוכר עד שהתפוחים מתרככים. נותנים לתערובת להצטנן.

מחממים תנור לחום בינוני.

פותחים את עלי הפילו, שמים כף מתערובת התפוחים ומגלגלים לסיגר תוך קיפול הצדדים. מניחים בתבנית על נייר אפייה כשהקיפול כלפי מטה.

מברישים את הסיגרים בשמן ואופים כרבע שעה עד שהם מזהיבים.

מגישים פושר עם אבקת סוכר מעל. אפשר גם עם גלידה.

 

20160229_084537

להשאיר תגובה

