קאפקייקס שוקולד עם לבבות קוקוס

קאפקייקס לבבות

קאפקייקס לבבות

כשגיליתי שיש לוח שנה קולינארי, חשבתי לעצמי, הנה משהו שיגרום לי לעשות דברים מעניינים. יום הנוטלה חלף בהצלחה חלקית בלבד. הכנתי משהו, שיצא חביב אבל דורש שיפור ולא נרחיב על זה את הדיבור. אחר כך הגיע יום הפנקייק אבל במשפחה סירבו לשתף פעולה (פנקייק לארוחת בוקר באמצע השבוע? מה קרה?)

קוקוס ורוד

קוקוס ורוד

והנה הגיע ולנטיינ'ס ועם כל העיסוקים שלי, ועבודתי, והטיפול ב"תינוקות" שלי הגעתי לאתמול בלי שום מתכון עם שוקולד או לבבות.

אבל אז, כמו שקורה לי בדרך כלל, צץ לי רעיון שפשוט הייתי חייבת לנסות אותו. יצאתי מהעבודה בערך בשמונה וחצי (בערב, כן?) אחרי שהחלטתי שנמאס לי לראות מספרים וטעויות. כשהגעתי הביתה, הודיע לי בני היקר שהוא החליט ללכת מחר לבית הספר. אמנם אני כותבת פה מידי פעם את המילה בית חולים אבל לא ממש מספרת.

לבבות קוקוס

לבבות קוקוס

העניין הוא שהבן שלי היה מאוד חולה. עברה עלינו תקופה לא קלה, אבל עכשיו אפשר לומר שהכל מאחורינו. אמנם, עדיין נצטרך לסור לבית החולים לבדיקות תקופתיות, אבל החיה ששכנה בגוף של הבן שלי מוגרה והלכה לעולמה.

הטיפולים, שהורגים את המחלה, הורגים גם את המערכת החיסונית, גם הטבעית וגם זאת שמקבלים מגיל צעיר בטיפת חלב. לכן, גם אם מרגישים טוב, לא הולכים לבית ספר, כי זה מסוכן.

לפני אפייה

לפני אפייה

לכבוד החזרה לבית הספר, הצעתי לו שאכין קאפקייקס עם לבבות להביא לכיתה, כי רציתי להכין קאפקייקס עם לבבות.

הוא ביקש רק לבבות משוקולד ואני אכן הכנתי אותם, אבל הכנתי גם את הקאפקייקס והבאתי אותם לעבודה.

אחרי אפיה

אחרי אפיה

היתה התפעלות גם מהצורה וגם מהטעם ואני החלטתי להעלות פוסט בזריזות.

לב ורוד

לב ורוד

התבססתי על מתכון, מכאן, רק שדי שיניתי אותו.

קאפקייקס לבבות

קאפקייקס לבבות

המצרכים (כ- 12 קאפקייקס):

לבבות קוקוס

1 חלבון
50 גרם (רבע כוס) סוכר לבן
75 גרם (3/4 כוס) פתיתי קוקוס
כמה טיפות צבע מאכל אדום

קאפקייקס

100 גרם חמאה רכה
120 גרם (2/3 כוס פחות כף) סוכר לבן
75 גרם (1/2 כוס ועוד חצי כף) קמח לבן
35 גרם (1/4 כוס) קקאו
1 חלמון
1 ביצה
קורט מלח
כפית תמצית וניל
1/2 כפית אבקת אפיה
125 גרם (מיכל קטן) שמנת חמוצה
2 כפות פתיתי קוקוס
50 גרם שוקלד-צ'יפס (לא חובה אבל מאוד מוסיף)

ההכנה:

מקציפים חלבון עם סוכר לקצף יציב. מערבבים אליו את הקוקוס וצבע המאכל. מוסיפים בזהירות את הצבע לקבלת ורוד. ממלאים תבנית סיליקון של לבבות קטנים (מה, אין לכם? זה פריט חובה תקנו. זה גם לא יקר) ומקפיאים.

מחממים תנור לחום בינוני, 175 מעלות.

מקרימים את החמאה עם הסוכר, מוסיפים את הביצה והחלמון, תמצית הוניל והמלח. מנפים קקאו, קמח ואבקת אפיה ומוסיפים לתערובת לסירוגין עם השמנת.מערבבים פנימה את הקוקוס והשוקולד-צ'יפס ומחלקים בעטרות נייר. מוציאים את לבבות הקוקוס מהמקפיא, ומעמידים אותם במרכז הקאפקייקס. התערובת אינה נוזלית והלבבות עומדים בצורה יציבה במרכז.

אופים 15 דקות ומוציאים מיד בתום האפייה מהתנור. מצננים ומכניסים למקרר למספר שעות.

אני הוספתי קצת גנאש שנשאר לי מהכנת לבבות השוקולד, מסביב ללבבות הקוקוס, אבל זה לא חובה.

P1050125

P1050129

6 מחשבות על “קאפקייקס שוקולד עם לבבות קוקוס

  1. כמה זמן אפשר להחזיק אותם במקרר (נגיד בקופסת lock&lock) לפני שהקאפקייקס מתייבשים..? כי זה קרה לי כמה פעמים עם עוגת שוקולד (אבל לא במיכל אטום כמו Lock&lock).
    שאלה נוספת- אם אני מכינה אינסטנט פונדינג עם שמנת מתוקה (במקום הגנאש) כמה זמן אני יכולה להחזיק את זה מחוץ למקרר (אחרי שכבר זה עמד במקרר כמה שעות). נגיד בשעות הערב כ-3 שעות מחוץ למקרר זה בסדר..?

    • את הקאפקייקס האלה שמרתי שלושה ימים ונשארו טעימים. אפשר גם להקפיא אותם. מחוץ למקרר שלוש שעות נראה לי סביר אם זה לא במקום חם מאוד. לדעתי גנאש יחזיק יותר מאינסטנט ושמנת. אבל אם תקפיאי זה יהיה גם בסדר

  2. השארת אותי ללא מילים ואוויר לנשימה
    שמחה לשמוע טפו טפו חמסה על הבשורות הטובות
    מעתה ועד בכלל רק לבבות ובראוניס והמון שעות בית ספר
    אמן

  3. נהדר! נהדר! נהדר!
    הכל! בעיקר הבשורות הנפלאות!
    ומעתה שישכנו אצלכם רק כלבים או חתולים… גם אוגר זה בסדר :))))
    ובהזדמנות אבדוק את המתכונים שכאן!
    יופי!!!!

להשאיר תגובה

