פאי פרג ושוקולד עם כתר מרנג מנוקד

פאי פרג שוקולד

פאי פרג שוקולד

ביום חמישי, כשהייתי עם הכלבה שלי בפארק הכלבים, אמר לי אחד מבעלי הכלבים ששוחחתי איתו, שאיזה כיף שכבר סוף שבוע.

וסוף חודש, הוספתי ונגמר הזמן והחיים עוברים בלי שנרגיש… עצרתי כאן, כי המבט שלו נראה קצת מודאג. אבל לא יכולתי להסביר לו שאני לחוצה, כי לא הספקתי להכין משהו עם פרג לאתגר החודש, ויש לי עומס בעבודה, ואני הולכת לישון באחת וחצי לפנות בוקר כל לילה, ואני לא מספיקה כלום.

בצק פריך

בצק פריך

היה משחק ענק-גמד באתר מנטקה, וקיוויתי שאוכל להכין משהו עם פרג, אבל אז המייל אמר שהענק שלי מעדיפה קינמון על פני כל דבר. אז את העוגיות במילוי פרג שתכננתי להכין הפכתי לעוגיות קינמון במילוי שוקולד (עוד יבוא מתכון) וחיפשתי משהו אחר להכין עם פרג.

בצק פריך בתבנית פאי

בצק פריך בתבנית פאי

למרות הבשורות הטובות שסיפרתי עליהן בפוסט הקודם, עדיין אנחנו מבלים יום בשבוע בבית החולים. בגלל שאני שרוטה, אני לא יכולה להגיע בידיים ריקות, וזה אומר שערב קודם אני אופה. הכי נוח להביא דברים קטנים, עוגיות, קאפקייקס, חיתוכיות וכיוון שעוגיות הפרג נפסלו בינתיים, הכנתי דברים אחרים והזמן הלך והתקצר.

משקולת שעועית

משקולת שעועית

בינתיים כבר ידעתי מה אני רוצה להכין אבל לא היה לי זמן לפני יום שישי, מה שאומר שאם זה לא מצליח אז אין לי מתכון. לשמחתי הצליח מאוד.

מילוי פרג-שוקולד לפני אפיה

מילוי פרג-שוקולד לפני אפיה

בצק פריך שמבוסס על בצק עוגיות של מיקי שמו, עם קצת שינויים שעשיתי. הוא כל כך טעים שצריך להזהר לא לאכול ממנו יותר מידי, שישאר לפאי. מלית פרג, מבוססת על כל מיני מליות שהיו רשומות במחברת שלי עם תוספת שוקולד, ושמנת מתוקה במקום חלב שהיה המרכיב בכל המליות שראיתי. וכתר מרנג, רק בגלל שנשארו לי חלבונים.

פאי פרג-שוקולד אחרי אפיה

פאי פרג-שוקולד אחרי אפיה

כדאי לכם ללכת לבדוק, מה עשו שאר המשתתפים בפרוייקט, באתר מנטקה.

כתר מרנג לפני אפיה

כתר מרנג לפני אפיה

כתר מרנג אחרי צריבה של 5 דקות בחום עליון בתנור

כתר מרנג אחרי צריבה של 5 דקות בחום עליון בתנור

פאי פרג שוקולד עם כתר מרנג

המצרכים:

בצק פריך:
105 גרם (3/4 כוס) קמח לבן
35 גרם (1/4 כוס) אבקת סוכר
50 גרם חמאה
2 חלמונים
כף שמנת חמוצה
1/2 כפית תמצית וניל

למילוי:
150 גרם פרג טחון
200 גרם (כוס) סוכר
250 מ"ל (מיכל) שמנת מתוקה
100 גרם שוקולד מריר איכותי
100 גרם חמאה

לכתר:
2 חלבונים
60 גרם (1/3 כוס) סוכר
קורט מלח
1/2 כפית תמצית וניל
קומץ פרג טחון לפיזור

אופן ההכנה:
במעבד מזון, מערבבים את חומרי הבצק בפולסים קצרים עד לקבלת כדור בצק דביק. אם אתם מכינים את הבצק ביד, הניחו קמח ואבקת סוכר בקערה גדולה וערבבו. הוסיפו פנימה קוביות חמאה קרות ופוררו עם האצבעות עד שהחמאה והקמח הופכים לפירורים. מערבבים את החלמונים עם הוניל, מוסיפים לקמח, ומתחילים לערבב, אפשר עם מזלג. מוסיפים את השמנת, ואוספים לכדור בצק. משתדלים לא לערבב יותר מידי. מכניסים למקרר לשעה.
בקלחת מתאימה, מערבבים פרג, סוכר ושמנת ומבשלים. כאשר הסוכר נמס, מוסיפים את החמאה והשוקולד, מערבבים עד להמסה ומקררים.
מחממים את התנור לחום בינוני, 175-180 מעלות.
אחרי שהבצק הצטנן לפחות שעה במקרר, מקמחים משטח ישר ומרדדים את הבצק לעלה דק. מניחים אותו על תבנית פאי בגודל 26. מחוררים עם מזלג, ומניחים מעליו משקולת לאפיה עיוורת. מכניסים לתנור ל-10 דקות.
אחרי 10 דקות, מוציאים בזהירות, לא מכבים את התנור. מורידים את המשקולת וממלאים את המלית. מכניסים לתנור ל-20 דקות.
אחרי 20 דקות, מוציאים מהתנור, המלית קצת מבעבעת אבל זה בסדר.
מחממים את התנור לחום עליון. מקציפים חלבונים עם מלח, מוסיפים את הסוכר בהדרגה ואחרי שיש קצף לבן, את תמצית הוניל. אחרי שהקצף יציב וחזק, מעבירים אותו לשק זילוף עם צנתר מתאים ומזלפים על פני המלית. מכניסים לתנור לחלק העליון, ל-5 דקות, עד שהכתר מזהיב. מוציאים מהתנור מפזרים קצת פרג טחון לקישוט ומצננים במקרר מספר שעות לפני ההגשה.

P1050176

P1050179

5 מחשבות על “פאי פרג ושוקולד עם כתר מרנג מנוקד

    • חוץ מהדברים שצריך לנסות, אני חשבתי על עוד כמה דברים מעניינים. לא תיארתי לעצמי שפרג כה מעורר השראה…

להשאיר תגובה

