עוגיות אספרסו חלבה

כשאני בתוך משהו, אני מסורה. יש שיחשבו שאני אובססיבית, וגם אני לעיתים תוהה איפה עובר הגבול אבל אני תמיד משתדלת לחשוב חיובי. מסורה זה חיובי. עכשיו אני מסורה ללימון וכשיגיע הפוסט הלימוני, הכל יהיה יותר ברור. אז עכשיו אני קוראת הרבה מתכונים עם לימון, קונה הרבה לימונים אצל הירקן ומנסה כל מיני רעיונות. נתקלתי במתכון הזה, של מרתה סטיוארט, עוגיות ליים נימוחות אבל ניסיתי להכין אותו עם לימון.

יצא מעולה.

ביקרתי חברה, הבאתי משלוח קטן ואז היא אמרה שהיא לא אוהבת לימון בעוגות. הראש שלי תכף התחיל לחשוב והחלטתי להמיר את הליים (והלימון ) באספרסו וחלבה.

יצא מדהים.

נפגשנו שוב, הבאתי עוגיות אספרסו וחלבה והן חוסלו.

העוגיות עשויות על בסיס של קמח וחמאה ללא ביצים והמרקם שלהם גורם לי לחשוב על חול שנמס בפה. לא שטעמתי אי פעם חול ולדעתי, חול ממש לא נמס בפה אבל זאת האסוציאציה שעלתה בראשי.

שיניתי גם את דרך ההכנה ואין לי מושג אם זה יוצר הבדל אבל כך היה לי נוח להכין.

בסך הכל, מאוד קל להכין את העוגיות האלה. מערבבים את החומרים היבשים. מוסיפים חמאה רכה, חלבה מפוררת ושאר הטעמים. מתקבל בצק רך מאוד. מכניסים לשקית זילוף, עם צנתר כוכב גדול ומזלפים עוגיות, במרחק לא גדולים במיוחד. העוגיות מתפשטות מעט מאוד. רואים את זה ברור בתמונה הראשונה לעומת השניה.

מקפיאים כ-10 דקות ואופים בחום בינוני נמוך כ-12 דקות. מפדרים באבקת סוכר מעורבת עם קקאו באמצעות מסננת. העוגיות כל כך טעימות שצריך ממש להשתדל לא לטעום יותר מאחת או שתיים או אפילו שלוש. אני ספרתי  50 עוגיות כשארזתי אותן בשקית שקופה עם סרט אבל יש סיכוי שהיו שם 54. אין לי מושג כמה זמן הן נשמרות כי הן לא. לפי מרתה הן נשמרות בקופסה סגורה בטמפרטורת החדר (זה מושג קביל?) כשבועיים.

עוגיות אספרסו חלבה נימוחות (כ-50 עוגיות)

המצרכים:
45 גרם (1/3 כוס) אבקת סוכר
140 גרם (1 כוס) קמח
1 כף (15 גרם) קורנפלור
קורט מלח
100 גרם חמאה רכה
40 גרם חלבה
1 כף תמצית וניל
3 כפות אספרסו (או כפית קפה נמס מומסת ברבע כוס מים חמים)
1 כף קקאו+2 כפות אבקת סוכר לפידור העוגיות

אופן ההכנה:
מערבבים קמח, קורנפלור, אבקת סוכר ומלח, אפשר במעבד מזון. מוסיפים את החמאה הרכה ומערבבים להטמעה. מפוררים את החלבה ומוסיפים. אם משתמשים במעבד מזון, לא צריך לפורר, זה יקרה תוך כדי. מוסיפים את תמצית הוניל והאספרסו. מתקבל בצק רך מאוד. מכניסים את הבצק לשקית זילוף עם צנתר כוכב ומזלפים עוגיות.

מכניסים את העוגיות המזולפות למקפיא, ל-10 דקות ומחממים את התנור בחום בינוני נמוך (160 מעלות). אופים כ-12 דקות, עד שהעוגיות מזהיבות בתחתית.

מצננים. מערבבים אבקת סוכר וקקאו ומפזרים מעל העוגיות בעזרת מסננת דקה.

4 מחשבות על “עוגיות אספרסו חלבה

להשאיר תגובה

