כעכי שמרים במילוי תמרים

באוגוסט נסעתי לשבועיים, לסקוטלנד ואנגליה. היה חודש עמוס ולא חשבתי על תמרים או שום דבר דומה לזה. כשחזרתי, מיד שקעתי בעבודה שנערמה על שולחני. באחד הלילות לפני שנרדמתי חשבתי על לחם תמרים. שמרים עם תמרים. בבוקר, פתאום לא היה לי חשק ללחם אבל רציתי לעשות משהו מבצק שמרים.

בקיר הבית שמול חלון המטבח שלי, היה קן צרעות. דיברתי עם השכן שהזמין הדברה אבל זה די הלחיץ אותי, במיוחד אחרי שמצאתי שתיים מתות אצלי בבית. סגרתי חלונות והתחלתי בבצק שמרים בסיסי, הוספתי לו סילאן וגם קקאו כדי לצבוע אותו מעט. שמרים-תמרים, זמזמתי לעצמי, שמרים-תמרים-כעכים, המשכתי לזמזם, הצרעות כנראה השפיעו עלי. בינתיים שמעתי שהמדביר הגיע, והיה לי קצת עצוב וגם חשתי הקלה. הבצק היה מוכן ונתתי לו לתפוח.

היה יום חם ותוך שעה הבצק הכפיל את נפחו. קרצתי כדורים בגודל ביצה (בערך) וכדי שהם יהיו שווים שקלתי אותם, כל אחד 35 גרם. לשתי קצת בידיים, רידדתי למלבן, מרחתי ממרח תמרים וגילגלתי לגליל.

כמו שאתם רואים בתמונה, מריחת התמרים לכלכה לי את משטח העבודה. אז אחרי שניקיתי אותו פעמיים, הבנתי שכדאי לעבוד אחרת. אז רידדתי, העברתי לצלחת שטוחה ושם מרחתי. את הגליל סובבתי כבורג וסגרתי לכעך. בכוונה נתתי לשולי הממרח לבצבץ החוצה. נתתי לכעכים לתפוח כרבע שעה ואז הכנסתי לתנור שחומם מראש לחום בינוני (175 מעלות) ואפיתי 12 דקות.   בינתיים ערבבתי שתי כפות סילאן עם שלוש כפות מים.

הוצאתי את התבנית מהתנור ומרחתי-הספגתי את הכעכים בסילאן המדולל ואז פיזרתי סוכר גבישי. יצא ממש טעים. כמו כל מאפה שמרים, הכעכים הכי טעימים ביום האפיה. גם למחרת הם היו לא רעים בכלל לצד הקפה. אפשר גם להקפיא, ולהפשיר כל פעם אחד או שניים.

ושום מילה על זה שהכעכים האלה גם טבעוניים, אחרי שדאגתי לחיסול קן צרעות.

ובנימה אופטימית יותר, כדאי לכם לבדוק מה עשו שאר החברים בפרוייקט, כאן.

כעכי שמרים עם תמרים (כ-30 כעכים)

המצרכים: 4 כוסות (560 גרם) קמח
כף שמרים יבשים
כף קקאו
1/2 כוס (100 גרם) סוכר חום
כפית מלח
1/2 1 כוסות מים (1.5)
2 כפות סילאן
1/4 כוס שמן זית
1/4 קופסה ממרח תמרים

לאחר האפיה:
2 כפות סילאן
3 כפות מים
סוכר גבישי

אופן ההכנה:

מערבבים בקערת המיקסר חצי מכמות הקמח, קקאו, סוכר, מלח ושמרים יבשים. מתחילים לערבל בוו לישה ומוסיפים סילאן, שמן, ומים וקמח לסירוגין עד שמתקבל כדור בצק רך וגמיש.

מניחים להתפחה בקערה משומנת מכוסה בניילון נצמד, עד שהבצק מכפיל את נפחו.

מחממים תנור לחום בינוני (175 מעלות).

לשים שוב להוצאת האוויר, וקורצים כדורים בגודל ביצה (35 גרם אחד). מרדדים למלבן, מורחים ממרח תמרים ומגלגלים לגליל, כמו רולדה קטנה. מסובבים את הגליל בצורת בורג וסוגרים את שני קצותיו לכעך.

מניחים בתבנית שרופדה בנייר אפייה ומתפיחים כרבע שעה נוספת.

אופים במשך 12-15 דקות.

מערבבים 2 כפות סילאן עם 3 כפות מים, ומורחים על הכעכים מיד כשהם יוצאים מהתנור.

מפזרים סוכר גבישי ומצננים. שומרים בקופסה סגורה.

6 מחשבות על “כעכי שמרים במילוי תמרים

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.