מרק דלורית עם קוקוס

P1070070

מרק דלורית עם גרנולה מתובלת וקרם פרש

אני אוהבת מרק. בעיקר אני אוהבת מרק עוף שאמא שלי מכינה ואין דומה לו בעולם. יש לה עוד כמה מרקים בסירים ואני צריכה ללמוד ממנה דבר או שניים, אבל לרוב, מרק זה אוכל בסיסי וטעים, אם אוהבים את המרכיבים שלו. אני לעומת זאת מצטיינת במרקים מחיתיים. מרק ברוקולי קטיפתי ומרק כתום שטעים גם כשעושים אותו עם חמאה ושמנת וגם כשמכינים אותו עם שמן זית וחלב קוקוס. אני מכינה מרק כתום מדלעת ובטטה בדרך כלל, אבל כשחזרתי הביתה, הציצה עלי מסלסילת הירקות, דלורית שקניתי לפני כמה ימים ורציתי לאפות בתנור.

P1070061

לא אפיתי דלורית. במקום זה קילפתי, חתכתי לקוביות. עשיתי אותו דבר גם עם גזר וחצי ראש סלרי. הזהבתי בצל בשמן זית, הוספתי את כל הירקות והעלים וכיסיתי במים. תיבלתי במלח, פלפל, כורכום וכמון ובישלתי חצי שעה, עד שהירקות התרככו.

P1070062

ואז, החלטתי שאני לא פותחת פחית קרם קוקוס בשביל להוסיף רבע ממנה למרק.

במקום זה, הוספתי שתי כפות קוקוס טחון ואז טחנתי את המרק, בלי העלים הירוקים.

P1070065

יצא מעולה. תוספת הקוקוס נתנה טעם מרומז של קוקוס שהתאים לי בול. חוץ מזה, זה גם די חסכוני בקלוריות לעומת קרם קוקוס, כבר שווה.

P1070068

מרק דלורית עם גרנולה מתובלת

מרק דלורית עם קוקוס

המצרכים:
כף שמן זית
1 בצל בינוני
2 גזרים
1 דלורית
1/2 ראש סלרי
1 שורש פטרוזיליה
צרור עלי פטרוזיליה
צרור עלי שמיר
מלח, פלפל,כורכום,כמון
1-2 כפות קוקוס טחון

אופן ההכנה:
קולפים את הירקות וחותכים לקוביות. מחממים שמן זית בסיר ומטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים את שאר הירקות כולל העלים ומכסים במים עד 3/4 גובה הסיר. מתבלים, מביאים לרתיחה ומבשלים כחצי שעה עד שהירקות רכים. מוציאים את העלים הירוקים בסיום הבישול.
נותנים מעט להתקרר ומוסיפים את הקוקוס. טוחנים למחית חלקה.
אפשר להוסיף גרנולה מלוחה או קרם פרש, או גם וגם.

מרק דלורית עם גרנולה וקרם פרש

מרק דלורית עם גרנולה וקרם פרש

2 מחשבות על “מרק דלורית עם קוקוס

להשאיר תגובה

