זכרונות של עוגת קצף וקצפת

20161027_075231

פעם מזמן, במאה הקודמת, באלף הקודם, היה מבחר מצומצם של ספרי בישול. רות סירקיס היתה כמובן הכוהנת הגדולה של ספרי הבישול החדשים עם תמונות כרום גדולות בין כל כמה דפים. אבל מתכונים עברו בדרך כלל מפה לאוזן והיה לאמא שלי מתכון שהיה רשום על פתק מהוה שנלקח מדודה שלי אחרי שזכה להצלחה גדולה באחת מהארוחות המשפחתיות.

קראו לעוגה "עוגת קצף וקצפת", ורק אחרי שנים גיליתי שהוא מספר העוגות של חנה שאולוב. העוגה הזאת כיכבה בהרבה אירועים משפחתיים שלא היו ימי הולדת. השילוב בין הבצק הפריך, הקצפת המתוקה והמרנג הקליל נתנו ביס מושלם במרקם שלו. אמא שלי היתה אופה את הבצק בתבנית אחת, את המרנג בתבנית שניה וההצלחה נמדדה ביכולת קילוף נייר האפיה מהמרנג בלי לשבור אותו.

אני לא אוהבת מסובך. אני לא אוהבת להסתכן במשהו שעלול להשבר בגלל חוסר הסבלנות שלי. הפתרון היצירתי שלי היה להכין מיני עוגות קצף וקצפת, בגודל ביס עם קרם שוקולד באמצע ונשיקה מעל ועוגית בצק פריך בתחתית.

מן הסתם עוד אכין את זה בקרוב.

20161028_152104

אבל באמצע הכנת הנשיקות שזה השלב הראשון במתכון הזה, שנועד להשתתף בפרוייקט "כחומר ביד הבלוגר", התחשק לי קרם לימון. נראה לי שזה בגלל שמרנג, שהוא מאוד מתוק משתלב מצויין עם לימון.

אז כשהנשיקות היו בתנור, הכנתי למון קארד. ונתתי לו להצטנן. הקצפתי שמנת מתוקה והוספתי לה את הקארד.

בהתחלה השתמשתי בעוגיות פריכות קנויות לבסיס, אבל אפשר כמובן להכין בצק פריך ולאפות ממנו עוגיות שטוחות. או עוד יותר פשוט מזה, לקרוץ עיגולים בבצק עלים מרודד ולאפות אותו בטוסטר פסים, בין שני ניירות אפיה. רעיון שראיתי בסרטון של מחלבות גד והתלהבתי.

20161028_151041

חלבונים, חומר הגלם החודשי, הוציא ממני קצת נוסטלגיה. פה אפשר לבדוק מה הוא הוציא מחברי הפרוייקט האחרים.

מיני טארט לימון עם נשיקות

לנשיקות:

2 חלבונים
60 גרם סוכר
50 גרם אבקת סוכר
כף קורנפלור

 

לקרם הלימון:

2 חלמונים
100 גרם סוכר
80 מ"ל מיץ לימון
30 גרם חמאה

5 גרם גלטין
25 גרם מים

מיכל שמנת מתוקה

לבסיס:

עיגולי ביסקוויט פריכים או עיגולי בצק עלים אפויים

אופן ההכנה:

מקציפים חלבונים עם סוכר לקצף יציב מאוד. מקפלים פנימה את אבקת הסוכר והקורנפלור. מזלפים נשיקות יפות ועגולות. אופים ב100 מעלות כ שלוש שעות עד שהנשיקות מתייבשות.

ממיסים את הג'לטין במים ומניחים בצד. מכינים את קרם הלימון: מבשלים חלמונים סוכר ולימון תוך טריפה מתמדת עד שזה מסמיך. מוסיפים את החמאה ומצננים. מקציפים את השמנת המתוקה ומוסיפים לקרם הלימון הקר. ממיסים את תערובת הג'לטין שניות במיקרוגל ומוסיפים לקרם.

מעבירים את הקרם לשקית זילוף.

משתמשים בעוגיות פריכות דקות, או אופים את בצק העלים בטוסטר ומצננים.

מזלפים קרם על עיגול הבצק ומניחים מעל נשיקה.

נשמר במקרר בערך יום. אחר כך העוגיה או הבצק מאבדים מפריכותם.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.